İl Sağlık Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen ve Türkiye'de sadece İstanbul'da uygulanan "Mobil Sağlık Danışma Noktası" projesi, sağlıkta yeni bir dönemin başlangıcı oldu.


İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Selami Albayrak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Avrupa ve Anadolu yakalarında belirlenen güzergahlarda hizmet veren mobil araçları sayesinde sağlıkta hizmet kalitesinin arttığını söyledi.


Türkiye'de son 10 yılda sunulan sağlık hizmetlerindeki kalitenin önemini vurgulayan Albayrak, "Sağlık hizmetlerine ulaşma noktasında Avrupa'nın çok ilerisindeyiz. Türkiye'de son 10 yılda sağlık alanında güzel adımlar atıldı, önemli hizmetler sağlandı. Bizler de mobil araçlarımız ve ekiplerimiz sayesinde bu hizmetleri ve sağlıkta haklarının neler olduğunu, vatandaşımızın ayağına kadar giderek anlatıyoruz. Hangi kurum, hangi sağlık hizmetini sunuyor, onun bilgisini veriyoruz" dedi.


Albayrak, "Mobil Sağlık Danışma Noktası" hizmetlerinden daha çok erkeklerin yararlandığını ve en fazla sorunun sağlık raporları ile randevu sistemi hakkında yöneltildiğini ifade etti.


Mayısta başlayan projenin geri dönüşlerinde olumlu sonuçlar elde edildiğini belirten Prof. Dr. Albayrak, şöyle konuştu:
"İstanbul'un bütün ilçelerini dolaşarak halkımızın hizmetinde olmaya özen gösteriyoruz. Amacımız, mobil araçlarda insanlara sağlık hizmeti sunmak değil, onları bilgilendirmek. Zaten belirttiğim gibi, ülkemizde son 10 yılda ciddi atılımlar oldu ve hizmet kalitemiz önemli bir ivme kazandı. Bu hizmet kalitesini ve sağlık haklarını halkımıza anlatmak, hangi kurumun hangi sağlık hizmetini verdiği bilgisini onlara sunmak bizim için önemli. Halkımız, çekinmeden günün 24 saati sağlık kuruluşlarından yararlanıyor. Her hafta farklı bir ilçede halkımızın yanında olup onlara sağlık alanındaki haklarını sıralıyoruz. Sağlık alanında ne zaman hangi kapıyı çalacaklarını, hangi yolları izleyerek işlemlerini kolaylıkla yaptırabileceklerini dile getiriyoruz. Mobil araçlardaki uzman arkadaşlarımız, yöneltilen sorulara anında cevap vererek vatandaşlarımıza yardımcı oluyor. Mobil noktada cevaplanamayan soruları ise yazılı olarak alıyor ve vatandaşa yazıyla cevaplandırıyoruz. Proje, sağlıkta hizmet kalitesini de artırdı."


"6 ayda binlerce kişiye ulaştık"
Albayrak, halkın yüzündeki tebessümü gördükçe, yürütülen hizmetin kendileri için ayrı bir anlam ifade etmeye başladığını söyledi.
"Mobil Sağlık Danışma Noktası önünde beklerken, 'Acaba şu soruyu da yöneltsem mi?' diye düşünüp, yönelttikleri soruların cevabını alan kişilerin tebessümle araçtan ayrılışını görmek, bizim en büyük hediyemiz" diyen Albayrak, "Mobil araçlardaki uzman arkadaşlarımızın cevaplandırdığı her soru, binlerce kişinin sağlık haklarını öğrenmesine imkan sunuyor. Bir kişiye bir hak öğretmek demek, yüzlerce, binlerce insana sağlık alanındaki hakkını anlatmak demek. Hedefimiz, her gün daha çok kişiye ulaşmak. 6 ayda binlerce kişiye ulaştık. Ayrıca noktalarda uzman arkadaşlarımız, gelen kişilere iki ayrı kitapçık hediye ediyor. Bu kitapçıklar, sağlık alanında bütün bilgileri içeriyor" diye konuştu.