Enç, “Tatil demek; yemek, içmek, gezmek ve bronzlaşmak olmamalı. Dönüşte tartı ve aynalara küsmek istemiyorsanız bu sene tatil sizin için yan gelip yatmak değil, sağlıklı beslenip hareket etmek olsun” dedi.


 
BAHARATLARI DENEYİN
 
Baharatların hem tat değiştirdiğini hem de iştahı kısıtlamak üzerinde etkili olabildiğini dile getiren Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, “Kırmızıbiber besin alımını azaltabiliyor aynı şekilde köri, zencefil, zerdeçal ve kimyon da metabolizmanın hızlanmasını destekliyor ve kekik yağlı besinlerin sindirimini hızlandırabiliyor” diye konuştu.
 
BUHARDA PİŞİRİN 
Daha az yağ almaya yardımcı olan pişirme tekniklerinin denenmesini isteyen Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, daha sonra şunları söyledi;“Lezzet ve görüntü açısından hiçbir farklılık olmayacağını garanti ediyoruz.En sevdiğiniz besinlere odaklanın; Örneğin çikolatalı dondurma; 1 top tadın ve gerçek açlık ile psikolojik açlığınızı ayırt etmeye çalışın.

ÖĞÜNLERİ ATLAMAYIN 
Özellikle akşam bir yemeğe veya partiye katılacaksanız, yüksek protein ve lifli bir kahvaltı ve öğle yemeği ve çiğ sebze veya meyveden oluşan bir ara öğün sizi aşırı yemek yemekten alıkoyacaktır.
 
AÇIK BÜFEYE İKİNCİ DEFA UĞRAMAYIN 
Beyimize yemek yediğimizin sinyalleri 20 dakikada ulaşır bu nedenle mutlaka yavaş yemeye özen gösterin. Yiyecekler genelde tatilin %90’ının oluşturmakta, aile ve arkadaşlarla geçirilen keyifli saatler, ne kadar ve ne zaman yemek yediğinizi unutmanıza neden olabilir. Miktarlara dikkat ederek,sadece tadına bakmak maksatlı lezzetlere dokunabiliriz.”