Gökhan KAYA - Geleneksel olarak bayramda ikram edilen şeker, çikolata ve hamur işleri gibi gıdaların kan şekerini hızla yükselttiği belirtildi. Bu gıdaları bayramda birdenbire ve sık tüketmenin sindirim sistemi problemlerine ve çeşitli rahatsızlıklara yol açabileceği kaydedildi. Ramazan ayının sonlanması ile beraber tüketilecek yiyeceklerin miktarının aniden arttırılmaması, öğün aralarının en az 2 en fazla 4-5 saat olacak şekilde düzenlenmesi gerektiği ifade edildi. 
Sağlık Bakanlığı tarafından insan sağlığı için yapılan uyarılar şöyle: 
- Bayram sabahı hafif bir kahvaltı ile güne başlayın.
- Kahvaltıda kızartma, kavurma yöntemleriyle pişirilmiş besinler yemeyin.
- Bayram ziyaretlerinde geleneksel olarak tatlı ikramı olacağından kahvaltıda şeker, bal vb. tatlı besinleri bulundurmayın.
- Domates, salatalık, maydanoz, taze biber vb. çiğ sebzeleri bolca tüketin, az yağlı peynir tercih edin. 
- Haşlanmış yumurta tüketin. 
- Hamur işi gıdalardan sakının. 
- Şeker ve şekerli gıdaların tüketimine dikkat edin. 
- Hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları küçük porsiyonlar halinde tercih edin.
- Çay, kahve gibi kafein içeriği yüksek içecekleri fazla miktarda tüketmeyin.
- Mümkün olduğunca bayram ziyaretlerine yürüyerek gidin.