Ziyneti KOCABIYIK

Yaz aylarındaki ısı artışı herkesi etkilese de en çok gebeler durumdan muzdarip olur. Sıcaklık artışıyla birlikte sıcak basmaları, avuç içi ve ayak tabanlarında yanmalar, alerjik problemler, bulantı ve kusmalardaki artış, halsizlik, uykusuzluk ve nefes darlığı gibi birtakım şikâyetler artar. “Sıcaklıkların hayat kalitenizi bozmasına izin vermeyin” diyen Liv Hospital Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Opr. Dr. Cevahir Tekcan yazı serin ve sağlıklı geçirmek isteyen gebelere tavsiyelerde bulundu. 
Dışarıdaki işlerinizi, güneş ışınlarının daha az etkili olduğu sabah ve akşam saatlerinde yapmayı tercih edin.
Sıcaklık 32 dereceyi aştığında, daha serin veya klimalı ortamlarda bulunun.
Açık renkli, pamuk, keten ve ipekten yapılmış kıyafetleri tercih edin.
Vücudunuzun sıvısız kalmaması için bol bol sıvı tükettin. Az sıvı tüketimi gebelikte sık rastlanan; idrar yollu enfeksiyonu, kabızlık ve hemoroid sıkıntılarının artmasına yol açar.  Tedavi edilmeyen idrar yolu enfeksiyonu erken doğum ve düşük tehdidi gibi pek çok probleme sebep olabilir. Normal şartlarda bir gebenin gün içinde 2 litre su tüketmesi gerekir. Yazla birlikte bu miktar, gündüz saatlerinde her saatte 1-1.5 bardak şeklinde yeniden düzenlenmelidir. Elektrolit ve mineral kaybını azaltmak için sodyumu azaltılmış soda içilebilir. Aşırı çay ve kahve tüketiminden kaçınmak gereklidir. 
TUZU AZALTIN AMA KESMEYİN
Sıcakla birlikte artan ödemle mücadele etmek için tuz alınımını en aza indirin. Ama tümüyle kesmeyin. Çünkü sizin ve bebeğinizin tuza ihtiyacı vardır. Ayaklarınızdaki şişliği azaltmak için soğuk su banyoları ile birlikte ayaklarınızı yukarı kaldırarak dinlenin.
Güneşten korunun. Gebelikte artan hormonlar sebebiyle ciltte hassasiyet, kuruluk ve lekelenmeler sık gözlenir. Güneşe çıkarken en az 30 faktörlü güneş kremi kullanın. Bunlar lekeleri önleyeceği gibi, güneşin zararlı etkilerinden sizi korumaya yardımcı olur. Güneşlenirken gölgede ve tercihen üzerinizde bir t-shirt ile güneşlenin.  Kuruyan cildiniz için duştan sonra nemlendirici kremler kullanın.
Sıcak basmalarını engellemek için, sık sık ılık duş alın. Yanınızda taşıyacağınız spreyli sular serinlemenize yardımcı olur. Soğuk yoğurt ve sütten yapılmış meyveli içecekler de sıcaklardan bunalmayı engeller.
Akşam yemeklerinde ekşili, barbekü soslar içeren yiyecekler gibi reflüyü arttıran gıdalardan uzak durun. Bunun yerine daha hafif ve hazmı kolay yiyecekleri tercih edin. Yedikten sonra en az bir saat yatağınıza gitmeyin. Bu rahat uyumanıza da yardımcı olacaktır.
SIK SIK ŞEKERLEME YAPIN 
GÜN içinde şekerleme yaparak dinlenin. Ayrıca kendinizi halsiz ve yorgun hissediyorsanız, mutlaka yardım alın.
Egzersiz yaparak hızlı kilo alınımını sınırlayın. Egzersiz tercihlerinizi yüzme, yürüyüş ve bisiklete binme yönüne kullanabilirsiniz. Yüzme ile vücudunuzun tüm kaslarını çalıştırabilir, aynı zamanda psikolojik bir rahatlama da sağlayabilirsiniz. Yüzme için denizi ve temizliğinden emin olduğunuz havuzları kullanabilirsiniz...