İstanbul Park'ın işletmesini 2013 yılında devralan Intercity'nin  Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak, düzenlediği basın toplantısında, Londra'da  Formula 1 Başkanı Bernie Ecclestone ile görüştüğünü, Türkiye'de yeniden yarışın  yapılmasını onun da istediğini aktardı. 
Formula 1'in meşruiyetini kaybetmeye başladığını savunan Ak, "Formula  1 motor sporlarının zirvesi ve Batılı bir kültürden ortaya çıkmış bir aktivite.  Türkiye de Batı kültürünün içinde ve yarışın buralarda olması gerekir, ama  gittikçe uzağa gidiyor; Katar, Bahreyn, Abu Dabi, Rusya, Azerbaycan... Batı'daki  ülkelerde bundan dolayı bir seyirci kaybı var" dedi.  
Ecclestone'a 'Türkiye'de bu yarışı yeniden sizinle beraber yapmak için  elimizden geleni yapmaya hazırız' dediğini anlatan Ak, şunları kaydetti: 
 
"Operasyonla alakalı bir sürü talebi vardı. Onların hepsinde  kendisiyle anlaştık, el sıkıştık. Nihayetinde bu uluslararası bir aktivite olduğu  için hükümetin onay vermesi gerekiyor. Maalesef bu durumdan dolayı seçimi bekler  olduk. Kasım ayındaki seçimden sonra hızlı bir karar mekanizması kurulabilirse,  tabi bu ülkemiz için çok önemli, bize aralık ayına kadar bir opsiyon verdiler.  Çünkü aralık ayında resmi takvim kesinleşecek. Seneye resmi takvime girmek için  son imzaya kaldık diyebilirim. İnşallah bunu tamamlar ve Formula 1'i yeniden  getiririz."  
Gelinen nokta itibarıyla pistin, bu işe hazır olmasının, altyapıyı  tamamen kurmalarının dünyadaki Formula 1 yarışına en hazır pist olarak İstanbul  Park'ı öne çıkardığını ifade eden Ak, ayrıca gelecek yıl 2-3 tane daha büyük  dünya şampiyonası yarışı İstanbul Park'a getireceklerini söyledi. 
 
Formula 1'in 20'den fazla ülkede yapılan her yarıştan bir ücret  aldığını anımsatan Ak, şunları söyledi:  
"Biz 7 sene boyunca 13,5 milyon dolar verdik. Bu, o süre boyunca  verilen en düşük bedeldi. Bizden sonra en düşük veren Macaristan 22 milyon dolar  ödüyordu. Diğerleri de yukarı doğru gidiyor. Şu anki rakamlara göre Macaristan  yine 22 milyon dolar, artı komisyon veriyor; 26 milyon dolar civarına çıkıyor.  Katar, 90 milyon dolara anlaştı. ABD, Teksas için 42 milyon dolar veriyor. Rusya  40 milyon dolar veriyor ama hiç kimse de seyretmiyor.  
Dolayısıyla benim en çok üstünde durduğum şey, bizim ücretimizin yine  eski ücret olması şartıydı, yani 13,5 milyon dolar. Hükümetin ödeyeceği rakam  bence en fazla bu. Çünkü 7 sene boyunca sadece bu kadar ödedi. Bizim hükümetten  daha fazla bir şey talep etmemiz sempatik olmayacaktır. Formula 1'e 'Üstüne bir  şey gerekiyorsa ben ödeyeceğim' dedim. Bunu kabul ettiler. Hükümet 10 sene önce  ödediğini yine öderse yarış burada." 
 
 "İstanbul Park'a 110 milyon lira yatırım yaptık" 
İstanbul Park'ı 3 sene önce açık ihaleyle devraldıklarını aktaran Ak,  "Bize devrettiklerinde, burası son 3 yılında kullanılmadığından çok kötü  durumdaydı. Komple tesisi elden geçirmemiz gerekiyordu. Burası Türkiye'nin  otomobil merkezi olsun istedik. İstanbul Park'a 2013 yılından bu yana toplam 110  milyon liralık yatırım yaptık" dedi.  
Pisti halka açtıklarını ve her ay bir hafta sonu Pist Günleri  düzenlediklerini anlatan Ak, Intercity Sürüş Akademisi ve Porsche Driving  Center'ın da önemli projelerinden  olduğunu söyledi.  
Ev sahipliği yaptıkları ulusal ve uluslararası yarışlara değinen Ak,  otomobil sporu tarihinde önemli bir başlangıç yaparak amatör kullanıcılar için  "Renault Clio Cup", orta-iyi kullanıcılar için "Catherham Cup", en tepe  kullanıcılar için "Porsche GT3 Trophy" organizyonunu başlatacaklarını dile  getirdi.  
Bu kupaların her birinin ayrı bir misyonu olduğunu ifade eden Ak,  "Türkiye'de 'Formula 1'de Türk pilot olmadığı için biz Formula 1'i seyretmiyoruz'  şeklinde kestirme bir cevap veriliyor. 'Yetişmesi için 'Gokart'tan başlamalı'  deniliyor. Gokart'tan adam yetiştirip başarılı olacak uluslararası bir sporcu  bulmamız  hayal. Clio Cup'ta birkaç yetenekli genç keşfedeceğimize inanıyorum.  Buradan çıkacak yetenekli arkadaşlar bir sonraki sene daha üst gruplarda daha  hızlı arabalarda yarışmaya devam edecekler" yorumunu yaptı.  
Vural Ak, Intercity İstanbul Park'ın yalnızca motor sporlarına değil  tüm branşlara açık bir spor ve etkinlik kompleksi haline geldiğini kaydetti. 
 
İstanbul Park Oto Pazarı (İPOP) açıldı 
İkinci el araç satışına yönelik İstanbul Park Oto Pazarı'nı (İPOP)  devreye aldıklarını belirten Ak, "2 bin 200 dönümlük İstanbul Park'ın yaklaşık 70  dönümlük  arsasını kullandık. Burada 53 tane dükkan açıldı. 3 bin 100 araba  sergilenecek. Ayrıca 4 bin araçlık bir yer daha var. Dolayısıyla 7 bin arabanın  sergilendiği bütün Avrupa'nın en büyük açık oto pazarı bugün açıldı" dedi. 
Burada ikinci el araç pazarına yeni hizmetler getirdiklerini de  anlatan Ak, "Satılan araç beğenilmediğinde 10 gün içinde değiştirilebiliyor.Tüm  araçlar için 1 yıl garanti ve ekspertiz raporu hediye ediliyor. Bugünden itibaren  hafta sonuna kadar açılışa özel yüzde 10 indirim uygulanacak" diye konuştu. 
Vural Ak, Türkiye araç parkının şu anda 20 milyona yaklaştığına işaret  ederek, "Kurumsal firmalardaki 4 milyon arabanın sadece 200 bini kiralık. Bu çok  az bir rakam. Türkiye'ye benzer ekonomiye sahip ülkelerde bu rakam yüzde  45-50'lere kadar çıkıyor. Türkiye'deki filo kiralama pazarının 2-2,5 milyon  olması lazım" değerlendirmesinde bulundu.