Dünyanın en kapsamlı marka geliştirme etkinliği olan TURQUALITY'nin Yönetici Geliştirme Programı'nda 12'nci dönem mezunları sertifikalarını aldı. 122 yöneticiye sertifikaları, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin katıldığı törende verildi. Bakan Zeybekci; programın Koç, Sabancı, İstanbul ve Bilkent Üniversiteleri'nde yürütüldüğünü belirterek, “Ar-Ge, inovasyon, moda ve markalaşma, ihracatımızın kilogram değerini artırmak için çok önemli. 2023 hedefine ulaşmak istiyorsak fasoncu olmaktan kurtulmalıyız. Bu program bu anlamda bizim için çok önemli. Programı Sütçü İmam, Atatürk, Süleyman Demirel gibi Türkiye'nin dört bir yanında bulunan üniversitelerine yaymalıyız” dedi.
62 MARKAYA DESTEK
71 bin ihracatçının temsilcisi olan TİM'in markalaşmaya büyük önem verdiğini hatırlatan Büyükekşi de şunları söyledi: “Program kapsamında 12 dönemde 802 yöneticiyi mezun ettik. Şu an için Marka Destek Programı kapsamında 61 firmanın 62 markasını destekliyoruz. TURQUALITY programında 2023 yılına kadar 125 firmayı, marka destek programı kapsamında da 50 firmayı desteklemeyi hedefliyoruz. Türkiye'de var olan yetişmiş insan gücü ortaya çıkarılamıyor. Bir tarafta, sanayicilerimiz ve ihracatçılarımız yetişmiş, nitelikli insan gücü bulamadıklarından yakınıyorlar. Diğer tarafta ise çok sayıda üniversiteli işsize sahibiz. İşte bu yüzden insana yatırım yapmanın, çok önemli olduğuna inanıyoruz. TURQUALITY programı da bu noktada önemini ortaya koyuyor.”


TÜRKİYE 668 MİLYAR DOLARLA 19'UNCU SIRADA

Yeni mezun yöneticiler, Nihat Zeybekci ve Mehmet Büyükekşi ile 'selfie' çekti. Büyükekşi, “Ulusal Marka Endeksi raporuna göre, Türkiye 668 milyar dolarlık marka değeri ile dünyada 19'uncu sırada. En büyük 100 Türk markasının toplam değeri de 34 milyar doları aştı. Turquality ile daha da yukarılara taşıyacağımıza inanıyoruz” dedi.