Önder ÇELİK

Son dönemde Türk firmaları yurt dışında birbiri ardına sponsorluklara imza atarken, pazarlama bütçelerinde sponsorluğa ayrılan pay, son 5 yıllık dönemde büyük bir atış göstererek yüzde 19.5’a ulaştı. Amerika’da yayınlanan IEG Sponsorship Report’a göre, dünyadaki toplam sponsorluk harcaması 50 milyar doları aştı. Spor organizasyonluğu alanında faaliyet gösteren AdStation'ın Yönetim Kurulu Başkanı Muhittin Palazoğlu, sponsorluklarda büyük payın spor sponsorluklarına ayrıldığını belirterek, Türkiye'de ses getirecek bir sponsorluğa imza atmak için en az yıllık 1 milyon doları gözden çıkarmak gerektiğini söyledi. Spor Genel Müdürlüğü’nün yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de 577 milyon Türk Lirası'nın sponsorluklara harcandığını kaydeden Palazoğlu, futbol söz konusu olduğunda ise rakamların daha da arttığını ifade etti. “Türkiye’nin en büyük 4 kulübü olan Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor’un sponsorluk rakamlarına baktığımız zaman karşımıza toplam 185 milyon Türk Liralık bir bütçe çıkıyor” diyen Muhittin Palazoğlu, tekstil, züccaciye, gıda, otomobil, haberleşme ve ulaşım sektörlerinin sponsorluk verdiğini söyledi. Palazoğlu, sadece Turkcell’in A Milli Takım, Anadolu kulüpleri, Süper Lig ve Türkiye Futbol Federasyonu'na sponsor olarak 13 yılda toplam 400 milyon TL aktardığını kaydetti.
BÜYÜK KİTLELERE ULAŞTIRIYOR
Türkiye’nin son 10 yılda 100’den fazla uluslararası spor organizasyonuna ev sahipliği yaptığını ve 300’ün üzerinde yeni spor tesisine kavuştuğunu kaydeden Palazoğlu, şöyle konuştu: “Spor organizasyonlarına ağırlık vermek hem ülkemizin bu konudaki konumlandırmasını kuvvetlendirecek hem de spora, kültür sanata destek veren firmaların daha da güçlenmesini sağlayacaktır. Örneğin; 2013 yılında Alanya’da düzenlenen 76 ulusal ve uluslararası spor organizasyonu için ilçeye gelen sporculardan ekonomiye yaklaşık 25 milyon lira katkı sağlanmıştır. 1994 yılı Kış Olimpiyatları’nın 120, 1994 yılı Dünya Futbol Şampiyonası’nın 188, 1996 Yaz Olimpiyat Oyunları’nın 214 ülkede izlenmesi ve 1998 yılında Fransa’da yapılan Dünya Futbol Şampiyonası'nın 3.7 milyar kişiye ulaşması, spor organizasyonlarının ne kadar büyük kitlelere ulaştığının bir göstergesidir. 1948 yılında Olimpiyat Oyunları'nın televizyon yayın hakları için BBC’nin ödediği ücret 30 milyon dolar iken, bu rakam 1996 yılında 895 milyon dolara, 2000 yılında Sydney’de düzenlenen olimpiyat oyunlarında ise 1.3 milyar dolara çıkmıştır. Sponsorluk raporuna göre dünyada reklam harcamalarına ayrılan pay azalırken, sponsorluk için ayrılan bütçelerde ciddi bir artış gözlenmektedir.”

ŞAMPİYONLUK KUTLAMALARI ONA EMANET!

Muhittin Palazoğlu, 2013-2014'te Fenerbahçe’nin, 2014-2015'te Galatasaray'ın şampiyonluk kutlamaları ile 2012 yılından bu yana Şeb-i Arus İstanbul törenlerini düzenlediklerini belirterek, “Spor organizasyonları alanında Ülker, THY, Türk Telekom, Nike, Samsung, Yandex gibi firmalarla çalışıyoruz” dedi.