Denetim, vergi ve danışmanlık şirketi KPMG'nin Küresel Spor Danışmanlığı Bölümü, Avrupa Futbol Kulüpleri Değerleme Raporunu yayımladı. Rapora göre Avrupa'nın önde gelen 32 futbol takımının toplam şirket değeri 26.3 milyar avro. En değerli takımlar sıralamasında 2.9 milyar avroyla Real Madrid ve Manchester United zirveyi paylaştı. Bu takımları 2.67 milyar avroyla Barcelona takip etti. Türkiye'den Fenerbahçe 256 milyon avroyla 22'nci, Galatasaray da 225 milyon avroyla 24'üncü sırada yer aldı. 32 kulüpten sadece 9'unun şirket değeri 1 milyar avroyu aştı.
İNGİLTERE ZİRVEDE
İngiliz Premier Liginin 2.4 milyar avroluk yayın haklarının, buradaki takımların işletme değerlerine önemli katkı sağladığı görüldü. Araştırmada yer alan İngiliz kulüplerinin toplam şirket değeri 10 milyar avroyu bulurken, bu rakam İngiltere'yi ülke sıralamasında zirveye taşıdı. Böylece İngiliz kulüplerinin toplam piyasa değeri, 32 kulübün yüzde 40'ına denk geldi. Rapora konu olan 32 kulüpten ilk 10'da yer alanlara bakıldığında; Almanya, İtalya ve Fransa'nın 1'er kulüple temsil edildiği dikkati çekiyor.
TÜRKİYE 6'NCI SIRADA
Raporda Fenerbahçe ve Galatasaray'la değerlendirmeye giren Türkiye ise iki kulübün toplam değeri olan 481 milyon avroyla, ülke sıralamasında 6'ncı oldu. Son 3 yılda Avrupa şampiyonalarının pek çoğunu kazanan İspanyol takımları 6.6 milyar avroyla ülke sıralamasında 2'nciliğe yerleşti. İspanya ise şirket değeri 2 milyar avroyu geçen iki kulübe sahip tek ülke olarak raporda yer aldı. Almanya, toplam şirket değeri 3.5 milyar avroyu geçen Bayern Münih, Borissia Dortmund ve Schalke 04 takımlarıyla sıralamada temsil edildi. Araştırmada yer alan 7 İtalyan kulübün toplam şirket değeri ise 3.1 milyar avro düzeyinde gerçekleşti. Juventus FC de 1 milyar avroyla ilk 10'a girebilen tek İtalyan takımı olarak kayıtlara geçti.
KPMG Türkiye Birleşme ve Satınalma Danışmanlığı Şirket Ortağı Tayfun Pişirir, "Avrupa'nın önde gelen 32 futbol takımının analizini yaptığımız bu rapor futbolun değişen ekonomik yönünü ön plana çıkarıyor. Futbol kulüpleri küresel fanlara sahipken ve dünyaca ünlü markalar haline geliyorken, işletme değerlerinin daha küçük olduğu görülüyor" ifadelerini kullandı.