Kurda yaşanan yükselişle otomotiv pazarında taşlar yerinden oynadı. Bu dönemde otomotiv firmaları farklı kampanyalarla müşterilerin dikkatinin çekmeye çalışırken, birçok markanın satış sıralamasındaki yeri de değişti. En çok satılan marka sıralamasında Renault zirvede yer alırken, lüks otomobiller içerisinde satışını artıran tek marka Ferrari oldu.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye’de 2018’in ocak-eylül döneminde 362 bin 465 otomobil, 100 bin 991 hafif ticari araç satıldı. 463 bin 456 olarak gerçekleşen toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26,1 daraldı. Bu yılın ocak-eylül döneminde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında en çok satılan marka sıralamasında Renault yine zirvedeki yerini korudu. Renault liderliği bırakmasa da pazardaki daralmaya paralel satışları yüzde 22,3 azalarak 66 bin 517’ye indi. Aynı dönemde marka, pazar payını ise yüzde 13,6’dan yüzde 14,4’e çıkardı. Geçen yılın 9 ayında sıralamada dördüncü olan Ford, bu yıl 50 bin 489 satışla ikinciliğe yükselirken 50 bin 435 satış yapan Volkswagen ise üçüncülüğünü korudu.

HONDA ÜÇ BASAMAK YÜKSELDİ
Bu yılın 9 ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında Fiat 49 bin 745 adetle dördüncülüğe geriledi. Fiat geçen yılın aynı döneminde 78 bin 785 adetlik araç satışı ile ikinci sırada yer almıştı. Hyundai ise 27 bin 639 adetle beşinci sıradaki yerini korudu. 2017’nin ocak-eylül döneminde sekizinci sırada yer alan Toyota, bu yıl 23 bin 409 satışla altıncılığa ulaştı. Dacia 22 bin 79 adetle bir basamak gerilerek listeye yedinci sıradan girdi. Peugeot ise 21 bin 991 adetle bir basamak yükselerek sekizinci sıraya çıktı. Listede 2017’nin 9 ayında 12’nci sırada bulunan Honda 20 bin 388 satışla dokuzuncu oldu. Mercedes-Benz 18 bin 577 satışla listede onuncu sırada yer aldı.
Pazarda yaşanan daralmaya paralel olarak lüks otomotiv satışları da düştü. Geçen yılın ilk 9 ayında 1.254 adet satış yapan Land Rover’ın satışları bu yıl 859 adete gerilerken Porsche’nin satışları 482’den 470’e, Jaguar’ın satıları 254’ten 125’e, Lexus’un satışları 73’ten 39’a, Maserati’nin satışları 44’ten 34’e, Aston Martin’in satışları 15’ten 10’a, Bentley’in satışları 11’den 6’ya,  Lamborghini’nin satışları da 4’ten 2’ye geriledi. Lüks segmentte satışları artıran tek marka ise Ferrari oldu. Geçen yıl 9 otomobil satan Ferrari satışlarını neredeyse iki katına çıkararak bu yılın aynı döneminde 16 otomobil satmayı başardı.