ALİ ÇELİK

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ve Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS) tarafından ortaklaşa düzenlenen Aftermarket Konferansı, bu sene onuncu defa gerçekleşti. Sektörün önde gelen paydaşlarının iştirakçi ve konuşmacı olarak yer aldığı 10. Aftermarket Konferansı’nda, “Ana Sanayi OES Stratejileri”, “Dağıtıcı ve Distribütörlerin Dönüşüm Stratejileri ve Geleceğin Ekosistemi” konularında paneller düzenlendi. Yerli ve yabancı sektör temsilcilerinin, dünyada otomotiv endüstrisinin geleceğine dair mühim açıklamalar yaptığı konferansta ayrıca sektöre yönelik tespit ve öngörüler konuşuldu.

TÜRKİYE'DE 23 MİLYON ARAÇ YOLLARDA
TAYSAD Başkanı Alper Kanca, Mart 2019 sonu itibarı ile toplam araç parkımızın 23 milyon adede ulaştığını ve bu araçların %54,2’sini otomobiller olduğunu işaret ederek “2018 itibarıyla dünyada 1.000 kişiye ortalama 223 otomobil düşerken bu rakam ABD’de 950, İtalya’da 756 ve İngiltere’de 643’e ulaşmış durumda. Bu sıralamada ülkemiz ise 212 otomobil ile 223 olan dünya ortalamasına yakın seyretse de potansiyelinin gerisinde kalıyor” dedi. Bugün yaklaşık yüzde 40 seviyesinde olan elektronik aksam kullanımının, 2030’larda yüzde 50’nin de üzerinde seyredeceğini belirten Alper Kanca, global otomotiv aftermarket pazarının 2030 yılına kadar yüzde 3 büyüyerek 1,3 trilyon dolara ulaşacağının altını çizerek “Bu alanda Çin’in yüzde 8 büyüme ile zirvede yer alması bekleniyor. Özellikle Asya’nın, Çin de dâhil olmak üzere global otomotiv satış sonrası pazar payını 2030’un başından itibaren üçte birden fazla oranda artırması öngörülüyor. Büyük bir bakım, onarım ve yedek parça potansiyelini barındırmakta olan ülkemiz ise tedarik sanayii alanındaki güçlü yapısıyla otomotiv endüstrisinin geleceğine ayak uydurmalıdır” şeklinde konuştu.

SENE SONUNDA İHRACAT HEDEFİ 32 MİLYAR DOLAR
Organizasyonda konuşan OİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Güven Özyurt, Türkiye otomotiv sanayisinin 13 sene üst üste ihracat şampiyonu olduğunu, Avrupa’da üçüncü büyük ticari araç üreticisi, dünyanın 15 ve yine Avrupa’nın da beşinci büyük motorlu araç üreticisi olduğunun altını çizerek  “Sektörümüz, 2018 yılında bir önceki seneye göre yüzde 11 artışla 31,6 milyar dolar ihracat rakamına ulaştı. 2019 yılı ihracat hedefini de 32 milyar dolar olarak belirledik. Sektörümüzde 100 senede yaşanan değişimin bugün 10-15 senede yaşandığını görebiliyoruz” dedi.