Raşit Aydoğan ANKARA
Milyon dolarlık ihaleleri kazanarak futbol yayın haklarını elde eden kuruluşların başı sosyal medya ile dertte. Akıllı telefonlarla birlikte gelen sosyal medya ve bu alanda kullanılan uygulamalar sayesinde, taraftarlar kendi hesaplarından takipçileri ya da diğer kullanıcılara futbol maç yayını yapıyor. Periscope isimli uygulama ile kullanıcılar evlerinde ya da iş yerlerinde LigTv ya da Dsmart üzerinden izledikleri maçları akıllı telefonları vasıtasıyla diğer kullanıcılarla paylaşıyor. Dev firmaları çıldırtan sözkonusu süreç şöyle işliyor: Uygulamayı telefonuna indiren kullanıcılar Periscope'ta yer alan başlıklara göz atıyor. Ev ya da iş yerlerinde  LigTv veya Dsmart abonelikleri bulunan kullanıcılar, televizyonun karşısına akıllı telefonlarını sabitleyerek bir başlık altında yayın başlatıyorlar. Bu başlık genellikle Beşiktaş - Mersin İ.Y. HD Kalite" veya Avrupa liglerindeki karşılaşmaları içeriyor.  Sonrasında uygulamada aktif olan diğer kullanıcılar başlığa tıklayarak yayını canlı izleyebiliyorlar. Yüzlerce hatta binlerce kullanıcı yayın hakları için uçuk rakamlar ödenen bu futbol karşılaşmalarını yüksek kalitede olmasa da canlı ve ücretsiz izleme fırsatı yakalıyor. Bilindiği gibi, hane kullanımlarının dışında ticari işletmelere de hizmet veren LigTv'nin kaçak kullanımların önüne geçebilmek için çeşitli yöntemlere başvurduğu biliniyor. Son olarak Süperlig yayın haklarını elinde bulunduran Digitürk LigTv kaçak yayınları engelleyebilmek adına şifreli sisteme geçmişti. Kafe, restoran, kahvehane gibi işletmelerde denetim yapabilmek için de Digitürk "Fraud İllegal" adında bir departman kurmuştu. Ancak mevcut durumda herhangi bir yasal düzenlemenin olmaması dev firmaların canını sıkmaya devam ediyor.