ÖMER TEMUR
Avrupa'nın en büyük teknoloji fuarı İFA'ya Türk şirketleri damgasını vurdu. 50'dan fazla Türk firmasının katıldığı fuarda Arçelik ve Vestel'in enerji verimliliği alanında elde ettiği sonuçlarla dünya şampiyonu olan ürünleri şampiyonluk kürsüsüne çıktı. İFA'nın üçüncü en büyük standını açan Arçelik 243 adet Beko, 541 adet de Grundig markalı ürünüyle fuarda yerini alırken, toplam 680 farklı ürününü 3 bin metrekarelik standında sergileyen Vestel enerji verimliliği ve su kullanımında üst düzey performans sunan ürünlerini tüketicilerle buluşturdu. Fuarda ayrıca Vestel şampiyon ürünleri için özel bir alan oluştururken, Arçelik ise mega bir şehir kurdu.
Berlin'deki fuarın en dikkat çekici ürünleri arasında yer alan Vestel'in Pyrojet çamaşır makinesi A+++ enerji sınıfındaki 8 kg kapasiteli ürünlerden yüzde 70, 9 kg kapasiteli ürünlerden yüzde 60 daha az enerji tüketerek bu konuda dünyadaki en iyi ürünler arasında bulunuyor. Pyrojet teknolojili çamaşır makinesi 7 alerjen ve 4 bakteriye karşı etkili dünyadaki ilk makine olarak İngiltere'de 9 yaşındaki bir kız çocuğunun egzama döngüsünü kırmaya yardımcı olduğu ve rekor tasarruf sağladığı için çok büyük ilgi görüyor. Auto door ve water box teknolojisine sahip Vestel Nora bulaşık makinesi ise A+++ enerji sınıfı bulaşık makinelerine göre yüzde 20 daha az enerji harcıyor. 14 kişilik bulaşığın sadece 5.5 lt su ile yıkanabildiği Vestel Bulaşık Makinesi fiyat/performans oranı en yüksek bulaşık makinesi olarak öne çıkıyor. Ayrıca Vestel A+++ buzdolabı sahip olduğu smart yazılım sayesinde A+++ ürünlerden yüzde 20, A sınıfı ürünlerden yüzde 80 daha az enerji harcıyor.
BEKO ŞEHİR KURDU
Beko ise standındaki MegaCity (Mega Şehir) kurdu. Hızlı buz yapan buzdolabı, yüksek sıcaklıkta taş fırın lezzetinde pizza pişiren fırını, hızlı kurutma özellikli kurutma makinesi, otomatik sıvı deterjan dozu ayarlama teknolojisine sahip bulaşık makinesi Beko'nun en dikkat çeken ürünler oldu. Avrupa'da bir ilk olan sıvı deterjan dozajlama özellikli bulaşık makinesi, seçilen programa göre ne kadar sıvı deterjan kullanması gerektiğini otomatik olarak belirliyor ve deterjan kullanımında önemli oranda tasarruf sağlıyor. Arçelik fuarda tüm ürünlerinin kontrol edilebildiğin akıllı ev sistemi HomeWhiz'ı tanıttı. Tanıtılan bir diğer uygulama tezgâhları akıllı bir panele dönüştüren VUX sistemi oldu. Bu sistemde mutfak tezgahının farklı yerlerine yansıtılabilen projeksiyon sayesinde davlunbaz, bulaşık makinesi ve ocak rahatlıkla kontrol edilebiliyor.
FİRMALAR UMUTLU

Fuara Vestel ve Beko gibi sektör liderlerinin yanı sıra 50'ye yakın çoğu orta ölçekli Türk şirketleri de katılıyor. İhracat bağlantılarının önemli bir bölümünü fuarda yapan Türk firmaları sipariş konusunda oldukça iyimser. 
WhIrlpool başkan yardımcısı: Türkiye, bölgedeki üssümüz olacak
Beyaz eşyada 100 yılı aşkın tecrübesiyle dünyanın en büyük büyüklerinden olan Whirlpool, Indesit Company birleşmesiyle Avrupa'da da 1 numaraya yükseldi. Bu birleşme sonucunda, Avrupa'nın 5 ülkesinde; İngiltere, İtalya, Fransa, Polonya ve Rusya'da pazar liderliğini elde eden Whirlpool, yeni stratejisini Berlin'deki teknoloji fuarında açıkladı. Fuarda, Whirlpool'un stratejisini anlatan EMEA Başkanı ve Whirlpool Başkan Yardımcısı Esther Berrozpe Galindo, “Türkiye bizim için dinamik bir pazar. Türkiye'yi, bölgedeki ayak izimizi pekiştirmek için üs olarak görüyoruz” ifadesini kullandı. Türkiye'nin hem üretimde hem satışta Whirlpool için kilit bir ülke olduğunu söyleyen Galindo, “İran artık önemli bir pazar. Bizim de hedefimizde. Türkiye'nin Orta Doğu ve Afrika pazarında öneminin farkındayız. Türkiye büyüyen bir piyasa ve jeostratejik önemi var. Hem üreteceğiz hem de ürün satacağız. Gelecek yıldan itibaren yeni ürünlerle girmek istiyoruz” dedi.