Bana logonu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim

Bana logonu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim

TEKNOLOJİ Haberleri

Otomobilinizin mutlaka bir öykü barındıran isimlerinin ve logolarının nasıl ortaya çıktığını hiç merak ettiniz mi?

FATİH GÜRBÜZ

İşte Mercedes'ten Renault'ya Jaguar'dan Mitsubishi'ye otomobil devlerinin hikâyesi... Aldığımız otomobillerin özelliklerini az çok bilsek de amblem ve isimlerinin nereden çıktığı pek aklımıza gelmez.    Ancak amblemlerdeki renkler ve figürlerin hepsi bir dönemin veya şirketin doğuşunun izlerini taşır.  Logo ya da amblemler otomobilin kimliğidir. Asla ölmez. Marka isimleri bazen kurucularının adı ya da soyadı, bazen de üretildiği şehir ya da kasabalardır. Ancak logoların hikâyeleri daha ilginç. Sizin için şirketlerin logo ve isimlerini araştırdık...

Bana logonu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim

PORSCHE: SUEBYALI'NIN GURURU
Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgart şehrinin armasından. Geyik boynuzu ile kırmızı-siyah çizgiler ise Almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.

Bana logonu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim

JAGUAR: HIZLI KEDİ
Araba ve kedi. Güç ve zariflik sunuyordu. Fakat firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor. Jaguar'ın ileri atılan vahşi kedi formlu logosu, en trajik logolardan biri herhalde. Çünkü motor kaputunun üzerinde her an atılmaya hazırmış gibi duran bu minik Jaguar heykelciği, yayalarla çarpışmada yaralanma riskini artırması sebebiyle 1970'li yıllarda kaldırıldı.  Yerini bir Jaguar kafasına sahip logoya bıraktı. 
Bana logonu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim
FERRARİ: HEDİYELİK BEYGİR

Anlamında ilginçlik yatan firma İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşuşehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.


TOYOTA: MÜŞTERİLERE SEVGİLER

Japon firmasının kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu. Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

SEAT: YUVA, OTURULAN EV
Seat, müşterileri ile arasında sıcak bir bağ kurmak amacıyla, “oturulan yer, yuva” anlamına gelen bu kelimeyi isim olarak aldı. 90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle İspanyol araba yapımcısı,  VW amb-lemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.
RENAULT: KURUCU SOYADI
Fransız otomobili Renault'nun Kurucusu Louis Renault'nun soyismini alan firma uzun yıllardır piyasadaki yerini koruyor. Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.
AUDI: KELİME Anlamı 'Dinle'
Latince 'Dinle' anlamına gelen Audi, 1932'de Audi, DKW, Horch, ve Wenderer isimli dört bağımsız üreticinin birleşmesiyle oluşur. Amblemdeki halkalar her zaman olimpiyat halkalarına benzetilse de bu birleşmeyi gösterir. Amblem dört şirketin ayrılmaz birliğini ve farklı karakterlerinin buluşmasını simgeler. 1969 yılında en büyük motosiklet üreticilerinden olan NSU gruba katılmış olsa da bu dört halka değişmeden kaldı.
VOLKSWAGEN: HALKIN ARABASI



Almanca “Halkın Arabası” arabası anlamına geliyor. Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini onurlandırıyor.

MERCEDES: İLK MÜŞTERİNİN KIZI
Tüccar ve Avusturya Nice Başkonsolosu Emil Jellinek, 1899'da 23 beygir gücünde motorla donatılmış Daimler Benz yarış otomobiline, büyük kızı "Mercedes"in adını vererek Nice'te bir yarışa katıldı ve birinci oldu. Bu başarıdan sonra, Daimler fabrikasına 36 otomobil siparişi verdi ancak bu araçların "Mercedes" adını taşımalarını şart koştu. Daimler bu şartı kabul etti ve hatta 1901 yılından itibaren ürettiği araçları "Mercedes" olarak adlandırmaya karar verdi.
HYUNDAI: ŞİMDİKİ ZAMAN

Hyundai, Güney Koreli otomobil üreticisi ve çelik sanayicisi firmadır. Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır. Hyundai, aralarında inşaat müteahhitliği, otomobil, gemi yapımı, sigortacılık, elektronik, lojistik de bulunan pekçok alanda etkinlik göstermektedir. Kore dilinde Hyundai şimdiki zaman, asri zaman anlamındadır.

BMW: BAYERN MOTOR SANAYİ
BMW'nin açılımı Bayern Motor Werken (Bayern Motor Sanayi). Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş. BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... Daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarında da aynı amblemi kullanmayı tercih etti.
FORD: KURUCUNUN SOYADI
Kurucusu HENRY FORD'un ismidir. Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi hatırlatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Ford ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.
FIAT: ÖZÜNE DÖNÜŞ
Fabrica Italiana Automobili Torino. Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka amblemini oluşturdu. Basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzun geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor.
PEUGEOT: ASLANIN GÜCÜ
Peugeot'nun asıl işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi "güçlü" sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başladı.
VOLVO: ÇELİK-ÇEVİK-SAĞLAMLIK
Simgelerindeki yuvarlak ve ok simyadaki 7 metalden biri olan demiri ve sağlamlığı simgeler. İsimle logo birleştirildiğinde devinimdeki sağlamlık anlamı ortaya çıkar. İsveç'in savaş tanrıçası Volvo arabalarını, İsveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor. Amblemin oluşturucusu, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.

NISSAN: GÜNEŞ VE DÜRÜSTLÜK
Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor. Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.
LAMBORGHINI:  EN PAHALI EN GÜÇLÜ
Bir zamanlar Bologna yakınlarında Renazzo köyünde sevimli bir çiftçi çocuğu varmış. Ferrucio Lamborghini adlı bu delikanlı, çiftçilikle ilgilenmemiş, tarlada çalışmaktansa, İkinci Dünya Savaşı sırasında traktör ve klima üretmeyi tercih etmiş ve böylece çok zengin olmuş.
SUBARU: JAPON YILDIZI








Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.

KIA: DOĞU'NUN YÜKSEKLİĞİ
Kia'nın adı bile, bu Uzak Doğu ülkesinin amacını açıklamaya yetiyor. Çünkü Kia, Kore dilinde "Doğu'nun yüksekliği" anlamında kullanılıyor. Firmanın kurucusu Chul Ho Kim tarafından 1952 yılında kararlaştırılan bu ismin, yavaş yavaş anlamının amacına ulaştığını söylemek yanlış olmaz. Firmanın izlediği global düşünce, marka adım çevreleyen elipsin dünyayı simgelemesiyle anlatılıyor.



UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...