Arama motorlarında listenin en başında olmayı sağlayan sistemin adı SEO, yani İngilizce,  “Search Engine Optimization” cümlesini içinde geçen kelimelerin baş harfi ile oluşmuştur. Türkçesi arama motoru optimizasyonu olan cümlenin kısaltılmışı amo'dur. Pek çok firma internete olan talep arttığı için SEO çalışmasına önem verir. Özellikle ticari, alanda çok rağbet görür. Her firma kendi web sitesinin arama motorunda ilk sırada olmasını ister. Bunun için her web sitesini domaininin olması gerekir. Domain internet adresi demektir. SEO çalışması yapanlar, bu adres üzerinden işleme başlarlar. SEO çalışması yaparken öncelikle kullanıcıların en çok neyi ziyaret ettikleri göz önüne alınır. Bazen de arama motorlarındaki reklam ve etkinlikler dikkate alınarak SEO çalışması gerçekleştirilir. SEO çalışması iki yöntem olarak yapılır. Biri site içi yöntemdir. Kullanıcının en çok hangi kelimeleri arattığı baz alınır. Diğeri site dışı yöntemidir. Burada farklı yollar vardır. En çok tercih edileni kaliteli ve özgün backlink sayfasına sahip olanıdır. Baclink, bir web sitesinin diğerine link vermesine denir.

Arama motorları gerçek kişilere ait baclink dışında kullanıma izin vermezler. Web sitesinde SEO çalışması yaparken firmalar doğal ve özgün olması için web sitesi sahibini haberi olmadan siteyi gözlemleyip en çok ihtiyaç duyulan kelimeleri anahtar kelime ve başlık yaparlar. Bu başlık ve anahtar kelimeleri arama motorunda aratan nitelikli ve kaliteli ziyaretçi çekmek ve sıralamanın en üstte kalması için savaşırlar. Rakiplerinde de durum aynıdır. Müşteri odaklı olan firmalar, web sitesine SEO çalışması yaparken uygun fiyatla yaparlar. SEO nedir? Bir bakıma internette sizin adresinizin bulunmasını sağlayan pusuladır. Bu pusula ile ziyaretçiler ne arıyorlarsa kolaylıkla ulaşırlar. Web sitesine ulaşmak isteyen kullanıcılar hızlı ve kısa sürede sorun yaşamadan ulaşmak isterler.

SEO çalışması yapan firmalar, bundan da sorumludur. Herhangi bir bağlantı hatası olmadan ziyaretçinin istediği içeriğe ulaşmasını sağlamakla yükümlüdür. Kullanıcılar web sitesinde güvenlik sertifikası olmayan siteler yerine güvenlik sertifikası olan siteleri tercih ederler. Aradıkları içeriğe ulaşmak için web sitesinin düzenli olmasından yanadırlar. Tıkladıkları link kullanıcıları içeriğe yönlendirmelidir. Kullanıcılar web sitesinde kullanılan kelimeler ile metin arasında bütünlük aradıklarından SEO çalışması yapanlar buna dikkat etmelidir. Fazla kelimeden kaçınıp, az ve öz kelime kullanmalılardır. Web sitesinde kullanılan her şey özgün olmalıdır. Başka sitelerden alıntı olmamalıdır. Bu yüzden SEO çalışması yapanlar kelimesinden kullanılan resme kadara farklılığını konuşturmalıdır. Kullanılan remin görüntü kalitesi yüksek olmalıdır. Web sitesinde kullanılan link yüzün üstünde olmamalıdır. SEO çalışmasında  kullanılan anahtar kelimeye diğer kelimelerden fazla yer verilmeli ve bu anahtar kelimeler diğer kelimelerden farklı yazılmalıdır. İtalik, kalın veya koyu renkler kullanılmalıdır. Kullanıcının ilgisini toplamalıdır. İlk kelime ve cümleler daha önemlidir. Kullanıcılar ilk oraya baktıklarından can alıcı kelimeler yerleştirilmelidir.

İlandır.