Financial Times gazetesinin bu yöndeki haberini doğrulayan Snapchat, sosyal medya ağı Facebook'tan sonra en çok izlenen videolara sahip ikinci platform. Facebook sitesinde günlük video izleme sayısı 8 milyar. Kullanıcıların birbirlerine çizim, resim, video ve mesaj göndermesini sağlayan Snapchat, 10 saniye sonra videoyu yok ediyor.
Reklam verenler için önem taşıyan "izlenme" platforma göre değişiyor.
YouTube bir videoyu 30 saniyeden sonra, Facebook ise 3 saniyeden sonra izlenmiş kabul ediyor. Snapchat ise video yüklenir yüklenmez izlenmiş olarak görüyor.
Snapchat sadece mobil telefonlarda olan uygulamanın ABD'de 13-34 yaşları arasındaki akıllı telefon sahiplerinin yüzde 60'ı tarafından kullanıldığını açıkladı. Snapchat'in üst düzey yöneticisi Evan Spiegel Mayıs ayında yaptığı açıklamada videolara tıkların günde 2 milyara ulaştığını söylemişti.
Snapchat 2013'te Facebook'un 3 milyar dolara şirketi satın alma teklifini reddetmişti.
Snapchat video içerik reklamcılığı alanında önemli bir büyüme şansına sahip. Reklam verenler ve medya ortaklıklarına açıklığı nedeniyle Snapchat'e bu yılın başında 19 milyar dolar değer biçilmişti.


Kaynak: BBC Türkçe