Özellikle genç kitle tarafından yoğun ilgi gören ve içerik tüketimini hızlandıran sosyal ağ olarak bilinen Snapchat'in günlük kullanımına ilişkin bir rapor yayınlandı. Ayrıca raporda Snapchat'in reklamverenler için etkisinden de bahsediliyor.

Dünyanın önde gelen yayınlarından Business Insider tarafından yayınlanan rapora göre Snapchat kullanıcılarının günde ortalama 30 dakikası Snapchat uygulamasında geçiyor. Sürekli snap göndererek ve arkadaşlarının snaplerini takip ederek platformun kullanım süresini arttıran kişilerin yanı sıra, sadece sevdikleri yayınların bilgi amaçlı gönderdiği snapleri takip eden pasif kullanıcılar da epey yoğunlukta. 

1459030721_snapchat-kesfet.jpg

Snapchat tamamen reklam odaklı olamamasına rağmen keşfet bölümünde yayınladığı reklamlardan gelir elde etmeye çalışyor. Keşfet bölümünde kullanıcıya gösterilen reklamlar açıkçası pek de işe yaramış gibi görünmüyor. Variety tarafından yapılan bir araştırmaya göre 13-24 yaş aralığındaki 1117 kişiden %23'ü hergün canlı hikayelere baktığını söylüyor ve araştırmaya katılan gençlerden sadece %10'u günlük olarak keşfet bölümüne bakmayı sevdiğini belirtiyor.

Hal böyle olunca özellikle genç kitleye en iyi şekilde ulaşan sosyal mecra olarak görülen Snapchat kitlesine hitap edecek bir reklam modeli kullanmıyor. Eğer Snapchat doğru bir reklam modeliyle kullanıcılarını rahatsız etmeyecek şekilde çıkarsa gençleri reklamlarla daha iyi etkileyebilir ve kazancını arttırabilir.