İnsan gözüne benzer şekilde tasarlanan ve derinlik algısı oluşturan curved (kavisli) ürünler hayatımızın her alanına giriyor. Televizyonla başlayan telefonla devam eden bu ürünlere monitörlerle iş hayatına kadar girdi. Ekran dönemini üst seviyeye çıkaran bu tip ürünlerde ise kavis oranı önemli hale geliyor. Tüketicilerin özellikle kavisli ürünler seçerken "R" değerine dikkat etmesi gerekiyor. Eğer aldığınız ürünün R değeri düşükse bu televizyon ya da monitörünüzün daha fazla derinlik sunduğu anlamına geliyor. R değerinin televizyonunun yarı çapını ifade ettiğini belirten Samsung Türkiye BT Ürün Grup Satış ve Pazarlama Müdürü Pınar Kaçar, "Türkiye’deki kullanıcılar çalışırken ya da oyun oynarken daha keyifli ve sürükleyici bir izleme deneyimi yaşamak istiyor. Bunun için R değeri önemli" dedi. Sektörde ilk kavisli LED monitörü 2014 yılında Samsung'un piyasaya sürdüğünü hatırlatan Kaçar, "Monitörler ilk çıktığında yarıcı çapı 3000R civarındaydı. Bu sonra 2400R'ye indi. Yeni piyasaya sürdüğümüz CF591 ve CF390 monitörler ise insan gözüne en iyi sunumu sağlamak için 1800R'ye kadar kavis sunuyor" diye konuştu. 
Uzaktan ekrana bakmak yerine yakındayken daha fazla derinlik algısı oluşturan kavisli ürünlerin avantajları bunlarla sınırlı değil. İnce olduğu için kullanım kolaylığı sağlayan bu ürünler, daha fazla yatay ve dikey görüş açısı sunuyor. Yeni teknolojilerle birlikte bu açı 178 dereceye kadar çıkmış durumda. Ayrıca estetik olarak da daha güzel bir görüntüde olan curved ekranların tepkime çok daha fazla. Kavisli ürünler aynı zamanda düz ekranlı bir televizyonla, kavisli ekranlı televizyon yan yana konulduğunda kavisli ekranlı televizyon daha büyük görünür. Bu da bir avantaj olarak sayılabilir.