Bu tartışma yaklaşık 10 yıldır devam ediyor ve taraflar anlaşamıyor. Youtube ise müzik endüstrisine 3 milyar dolar ödediği ve bunun yettiği görüşünde. Video klip yayınlamadığı halde ve bünyesinde daha az şarkı bulundurmasına rağmen Spotify'da bu kadar ödedi. Bu kavga yeni değil ancak son zamanlarda ateşi yükseldi.
İlginç Satış Rakamları 
Müzisyenler ve menajerleri RIAA'nın yayınladığı satış rakamları raporu sonrasında savaşı alevlendirdi. Bu rakamlara göre 2015 yılında plak satışından elde edilen kar platform üzerinden elde edilen kardan daha fazla. Endüstrinin ileri gelen isimlerinden Irving Azoff ve Katy Perry, Billy Joel ve Rod Stewart gibi isimler Amerikan Hükümetine, Digital Millenium Copyright Act çerçevesinde ihlal yapıldığı için başvurdu. Bütün büyük yapım şirketleri video sitesi ile tekrardan anlaşma yapmak istiyor ve elleri biraz güçlü.

Diğer taraftan plak şirketleri arkasına sığındıkları DMCA'in 1998'de kaldığını ve bunun yenilenmedi gerektiğini dile getiriyor. DMCA'e göre lisanslanmamış içeriğin kaldırılması biraz çetrefilli bir süreç bazı engellemelerden sonra bile lisanslanmamış içerik tekrar yerini alabiliyor. Recording Industry Association of America yani RIAA CEO'su Cart Sherman Grooveshark ve YouTube'un DMCA kurallarını sınır tanımadan ihlal ettiğini ve bunların korsan yayınlar olduğunu dile getirdi. Türkiye'de de bu tarz kontrolleri sağlayan MUYAP ile Apple bir anlaşma süreci geçirmiş ve bunun sonucunda Apple Music servisi ülkemize gelmişti.