22 milyon Türk oyuncu 300 milyon $ harcıyor

22 milyon Türk oyuncu 300 milyon $ harcıyor

YAŞAM Haberleri

Türkiye'de 22 milyon kişi günde 39 milyon saat oyun oynuyor. Sosyal oyun kategorisinde oyuncu başına oyun oturumu süresinde 38.4 dakika ile dünya lideriyiz

Bütün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de giderek artan dijital oyun pazarı için yeni bir eylem planı hazırlanıyor. Kalkınma Bakanlığı'nın 2014-2018 dönemini kapsayan Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı'nda, oyun sektörüne yönelik yeni stratejilerin hedeflendiği belirtildi. Bu kapsamda oyun sektörünün gelişiminin destekleneceği bunun için sektör ve üniversite temsilcileri ile birlikte oyun sektörünün detaylı biçimde analiz edileceği belirtildi. nbsp;Eylem planında, bireysel yazılım pazarındaki büyümeyi önümüzdeki yıllarda mobil uygulamalar ve oyunların sağlayacağına dikkat çekilerek, oyun pazarının yüzde 9 büyüme göstererek 2015 yılı sonunda 30,6 milyar dolara ulaşmasının beklendiği ifade edildi. Türkiye'de 21,8 milyona ulaşan oyuncu kitlesi bulunduğu, oyuncuların 11,4 milyonunun dijital oyunlara harcama yaptıkları ve oyun pazarının 2012 itibarıyla 300 milyon doları aştığının tahmin edildiği belirtildi. nbsp;Yerel payın yüzde 5'ler düzeyinde kaldığı Türkiye oyun pazarının gelişime açık olduğuna vurgu yapılan eylem planında, şu değerlendirmelere yer verildi: "Türkiye'de genç nüfus dolayısıyla dijital oyun kültürü son derece yaygın olup günde 39 milyon nbsp;saat oyun oynandığı tahmin edilmektedir. Türkiye, sosyal oyun kategorisinde oyuncu başına oyun oturumu süresinde 38,4 dakika ile dünyada birinci konumda yer alıyor. Programlama, modelleme, animasyon, tasarım, kurgu, müzik ve ses gibi çok fazla alanı kapsayan oyun teknolojileri, başta savunma, sağlık ve eğitim nbsp;olmak üzere diğer alanlarda da yoğun olarak kullanılıyor. Örneğin oyun nbsp;tabanlı eğitim yaklaşımının FATİH Projesi içerisinde önemli bir yer tutması nbsp;bekleniyor. Gelişmiş bir oyun sektörüne sahip olmanın bir diğer faydası, kendi kültür ve tarihimize dayanan yerli oyunların ülkemizin tanıtımına sağlayacağı katkıdır. Son dönemde ülkemiz oyun sektörü yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Çok uluslu firmaların ortaklık ya da satın alımlar yoluyla ülkemiz oyun pazarına girmesi, yerli oyun sektörü ile bu sektörün gereksinim duyduğu nitelikli insan kaynağının gelişimini hızlandıracaktır"
ÖN KULUÇKA MERKEZİ TEKNOKENT
Kalkınma Bakanlığı'nın eylem planında, ODTÜ Teknokent bünyesinde bulunan Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi'nin (ATOM) ön kuluçka merkezi olarak Türkiye'de dijital oyunlar ve animasyon sektörleri üzerine faaliyet yürüttüğü de hatırlatıldı. nbsp;Yücel nbsp;KAYAOĞLU / TÜRKİYE GAZETESİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...