1927 yılından bu yana hizmet veren hattaki son seferi ise 41601 sayılı yolcu treni yaptı. Yolcular ve gar personeli fotoğraf çektirirken, trenin 5 yıllık makinisti 3 çocuk babası Ahmet Çelik tarihi olduğunu söylediği bugünde trenin önünde cep telefonuyla selfie çekti. Samsun-Sivas demiryolu hattının modernizasyonu projesi AB hibeleriyle AB sınırları dışında gerçekleştirilen en büyük bütçeli proje olma özelliğini taşırken, modernizasyonu için 220 milyon avroluk AB hibesinin yanı sıra 39 milyon avroluk yerli kaynak tahsis edildi.


Projenin hayata geçmesiyle yolcu trenleri hızı 40 km/saatten 80 km/saate çıkacak. Samsun-Sivas arasındaki seyahat süresi de 9,5 saatten 5 saate düşebilecek. Hattın günlük kapasitesi 21 trenden 54 trene çıkacak, hemzemin geçitler otomatik bariyerli hale getirilirken istasyon ve duraklarda bulunan peronların engelli erişimine uygun olarak AB standartlarında iyileştirilecek.


Öte yandan, bakıma alınan 88 yıllık Amasya gar binasının restorasyon çalışmaları içinde 400 bin lira kaynak ayrıldı.