Yaklaşık 8 bin personelin görev aldığı, bin 568 iş makinesinin  kullanıldığı projede çalışmalar son sürat devam ederken, şu ana kadar projeye  11,2 milyar lira harcandı. 
AA muhabirinin Karayolları Genel Müdürlüğünden edindiği bilgilere  göre, İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil 384 kilometresi otoyol, 49  kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometre uzunluğundaki projenin  çalışmaları aralıksız sürüyor. 
 
Projenin en önemli kısımlarından olan ve dünyanın en büyük orta  açıklığa sahip asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi  Asma Köprüsü çalışmaları, iş programına uygun olarak devam ediyor. 252 metre kule  yüksekliği, 35,9 tabliye genişliğine sahip köprünün bin 550 metre orta açıklığı  ile toplam 2 bin 682 metre boyunda olacağı belirtiliyor. 


 
Asma köprü çelik kule bloklarında nihai kot olan +252 metreye  ulaşılırken, ana kablo montajı devam eden köprünün tabliye montajına ise bu ay  içerisinde başlanacak. 
 
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün Mart 2016 sonuna kadar yapım  çalışmalarının tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor. 
 
Tüneller 
 
 Proje kapsamında Türkiye'nin en uzun otoyol tüneli olma özelliğine  sahip Samanlı Tüneli'nde de çalışmalar büyük ölçüde tamamlandı. 
 
 Toplam 3 bin 590 metre uzunluğundaki 2 tüpten oluşan Samanlı  Tüneli'nin kazı, nihai beton, elektrik, elektronik, elektromekanik işleri ve  bitümlü sıcak karışım kaplama çalışmaları bitti. 
 
   Bin 250 metre uzunluğunda iki tüpten oluşan Selçukgazi Tüneli'nde de  çalışmaların yüzde 89'unun tamamlandığı ifade edildi. 
 
Bin 605'er metrelik iki tünelin yer aldığı Belkahve Tüneli'nde ise  kazı destekleme çalışmalarının tamamlandığı, nihai beton kaplama çalışmalarının  da devam ettiği kaydedildi. 
 

14 betonarme viyadükte çalışmalar sürüyor 
 
Gebze-Bursa kesiminde 6, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6,  Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise 2 olmak üzere 14 betonarme viyadükte çalışmalar  hızla ilerliyor. 
 
Gebze-Orhangazi-Bursa, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç, Manisa İl  Sınırı-İzmir arasındaki kesimlerde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı  çalışmaları sürdürülüyor. 
 
  İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 5,2 kilometrelik bağlantı yolu 20  Ekim 2015'de trafiğe açılırken yıl sonu itibarıyla ise Altınova-Gemlik kesiminin  hizmete  girmesi hedefleniyor. 
 
11 milyar lira harcandı 
 
 Tüm güzergahlardaki kamulaştırma çalışmalarında alan bazında yüzde 95,  yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 90,  Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 82, Kemalpaşa ayrımı-İzmir kesiminde yüzde  75 olmak üzere projenin tamamında yüzde 52 fiziksel gerçekleşme sağlandı. 
 
Görevli şirket tarafından 3 milyar 330 milyon dolarlık iş yapılırken,  Karayolları Genel Müdürlüğünce kamulaştırma çalışmalarına 1 milyar 742 milyon  lira harcama yapıldı. 
 
 Yaklaşık 8 bin personel, bin 568 iş makinesinin çalıştığı projede şu  ana kadar kamulaştırma da dahil olmak üzere 11 milyar 233 milyon lira harcandı.