Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı’na hizmet veren smart sisteminde yaşanan aksaklık nedeniyle kalkış ve iniş yapan uçaklar beklemek zorunda kaldı. Saat 12.00 sıralarında başlayan arıza yaklaşık 1,5 saat sürdü. Bu sürede İstanbul’daki havalimanlarına yaklaşma hizmeti Ankara saha kontrol merkezi tarafından verildi.

İstanbul Atatürk Havalimanında yaşanan sıkıntı sonrası açıklama yapan Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği (TATCA), “Bugün İstanbul smart sistemlerinde yaşanan aksaklığın ardından Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanları yaklaşma hizmetleri geçici olarak Türkiye Hava Trafik Kontrol Merkezi (HTKM) bünyesinde bulunan Ankara saha kontrol merkezi tarafından verilmektedir. Acil durum çözümü olarak daha önceden planladığı şekilde gerçekleşen bu uygulamada havacılık emniyetini tehlikeye atacak herhangi bir durum söz konusu değildir. Esenboğa Havalimanı’nın konuyla ilgisi yoktur” ifadesini kullandı.

“ŞUAN KALKIŞIMIZA 80 DAKİKA VAR”

Arızanın yaşandığı sıralarda pilotlarla Atatürk Havalimanı uçuş kontrol kulesi görevlileri arasında ilginç telsiz konuşmaları yaşandı. Pilotlar daha ne kadar bekleyeceklerini sormaları üzerine kule görevlisiyle aralarında şu diyalog yaşandı:

"Kule: Efendim şuan 8. sıradasınız. 10’ar dakikalık arayla şimdi kalkıyor.

Pilot: Şuan 80 dakika var değil mi kalkışımıza

Kule: Mutabıkız

Konuyla ilgili bir başka pilotun sorusu üzerine ise kule şöyle karşılık verdi:

Kule: Şuan kalkışta 6. sıradasınız ama 30 dakikaya kadar düzelme olursa eğer, 30 dakikadan az olur beklemeniz

Pilot: Anladım".