İkitelli Garajı’nda kurulan merkezde bulunan 30 kişilik ekip, GPS bağlantısıyla tüm otobüslerin yerini görebilecek. Merkezde kurulan dev ekranda İstanbul trafiğini izleyen ekip, yolun trafik durumuna göre İETT araçlarının sevk ve idaresini sağlayacak. Sistem kapsamında sefer gecikmelerine müdahale edilebileceği gibi zayi seferlerin de önüne geçilebilecek. Ayrıca, İETT şoförü acil durum butonuna bastığında, aracın içinde ve dışındaki tüm kamera görüntüleri anında merkezin ekranına düşüyor. Bu sayede merkezdeki ekip, şoförün karşılaştığı durumu görüntülü olarak görebiliyor. Daha sonra kurulan sesli iletişimle de şoförün nasıl bir yardım talep ettiği öğrenilerek, ambulans, polis veya yol yardım ekiplerini sevk ediyor.
Bu arada sistemin enerjisi de merkezin terasında kurulan güneş panellerinden alınacak.

Merkezi gazetecilere tanıtan Filo İşletim Şefi Mustafa Bülbül, sistemin nasıl çalıştığını anlattı. Bülbül, yeni kurdukları filo izleme merkezinde İstanbul'daki 5 bin 500 otobüsün anlık kontrolünü ve yönetimini yürüttüklerini belirterek, yolculara ilan ettikleri hareket saatlerini de burada takip ettiklerini söyledi.

Ekipteki her bir çalışanın sevk ve idaresinden sorumlu oldukları otobüslerin bulunduğunu aktaran Bülbül, şöyle konuştu: "Tablolardaki otobüs hareket saatlerini, sefer süresi, seferi tamamlayıp tamamlamadığı gibi bilgiler anlık olarak ekranına düşmektedir. Yapamadığı seferler varsa zayi seferler olarak gereği yapılıyor. Dolayısıyla gün sonunda izleme birimimiz, ayrıca raporlara bakarlar. Burada bizim görevimiz, seferleri zamanında yapılmasını yönetmek ve arkadaşlarımızı kontrol etmek. Acil bir durumda şoför acil durum butonuna basar. Acil durum alarmı hangi arkadaşımızın yönettiği hatla alakalı bir durumsa, onun ekranına düşer. Şoförle temasa geçen arkadaşımız, alarmın sebebini ve sorununu öğrenir. Bir yaralısı mı var hasta mı var? Ona göre aldığı kayıtla gerekli yönlendirmeleri yapar. Otobüsün konumunu da gördüğü için adres bilgisini de oradan görür. Bugüne kadar daha çok yolcuların bayılma durumlarıyla karşılaşıyoruz. Sıcak havalarda bu durum daha çok yaşanıyor. Bunlarla ilgili yerlerde zaten ambulanslar da bekliyor."

Bülbül, şu anki hedeflerinin yolcu memnuniyeti olduğunu vurgulayarak, hayata geçirdikleri akıllı sistemlerle bu memnuniyeti aktarmaya çalıştıklarını söyledi.
İETT otobüslerinin günlük 55 bin sefer yaptıklarının altını çizen Mustafa Bülbül, "Bu seferlerin bir kısmı zayi olan seferlerdir. Biz aslında bunun önüne geçmek istiyoruz. Örneğin bir hatta günlük 8 sefer varsa ve bunun biri zayi oluyorsa biz bunu zayi etmemeye çalışacağız. İşte bu sistemle sorun ortaya çıkmadan sorunu öngörmek ve önlem almayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı.