CANAN ERASLAN - Toplumumuzda genellikle, ev temiz değilse, kadın titiz değildir. Evde yemek yoksa kadın muhtemelen o gün 'tembellik' yapmıştır. Dolapta bir şey eksikse, 'bu neden yok?' sorusu kadına sorulur... Sadece Türkiye'de mi? Elbette hayır!.. Oranlar değişse, kadın çalışsa da hemen hemen dünyanın bütün ülkelerinde evle ilgili her şey çoğunlukla kadından soruluyor. 
Bununla birlikte mutfağa giren, evi süpüren, toz alan erkek görüntüleri artınca, fiili durumu rakamlara dökmek isteyen Nielsen şirketi bir araştırma yaptı. Buna göre erkeklerin önemli bir çoğunluğu eşine yardımcı oluyor ama biraz da toplum baskısı sebebiyle "ben iş yapmam" görüntüsü vermeye çalışıyor. Söz konusu araştırmaya göre dünya genelinde tüketicilerin yüzde 43'ü, ev işini paylaşılan bir sorumluluk olarak görüyor. Yüzde 47'si ev işinin kadına ait olduğunu ifade ederken, yüzde 17'lik kesim de 'ev işi erkeği ilgilendirir' görüşünde. Erkeklerin en fazla yaptığı işler de elektrik süpürgesi, toz alma ve yemek olarak sıralanıyor. Alışveriş ise en fazla paylaşılan faaliyet alanı...

Erkekler, eşi bilmediği için ütü yapıyor
Ütü bazıları için büyük sıkıntı, bazısı için kendisini dinlediği, kendi kendisiyle kalabildiği bir faaliyet. Araştırmalar, erkeklerin yüzde 42'sinin ütü yaptığını gösteriyor. Erkeklerin yüzde 42'si de eşi bilmediği için ütü yaptığını söylüyor. Ütü yapan erkeklerin yüzde 51'ini gençler oluştururken, esnaf ve iş yeri sahiplerinin sadece yüzde 28'i ütüye el atıyor. En çok bekârlar daha çok ütü yaparken, özel sektörde çalışanların daha çok bu işle haşır neşir olduğu, çocuk olunca bu işi bıraktığı görülüyor.

Alışveriş de kadında
Araştırmada temizlik ürünlerini kimin aldığı da sorulmuş. Dünya genelindeki katılımcıların yarısından fazlası aile içinde temizlik ürünlerini kadınların satın aldığını belirtirken, yüzde 23'ü bunun paylaşılan sorumluluk olduğunu, yüzde 21'i ise ailenin erkeğinin bu ürünü satın aldığını gösteriyor.

Deterjan leke çıkarsın
Ürünlerin neye göre seçildiği de bu araştırmanın bir diğer konusu. Buna göre, her 10 katılımcıdan 4'ü temizlik ürününde daha önceki tecrübesinin önemli olduğunu vurguluyor. Yüzde 37'si güvenilir marka olmasıyla hareket ederken, çevreyi koruma özelliklerine, kolay kullanım gibi özelliklere de dikkat ediyor.