CANAN ERASLAN - Başka bir yerde bulamayacağınız bir şeyse belki... Aksi halde mümkün değil.
Sık sık gittiğim bir mağaza vardı. Belirgin bir koku hissetmezdim mağazaya girdiğimde. Bir gün kapısından girmemle şoke olmam bir oldu. Korkunç bir koku. Bütün giysilere sinmiş hatta. Nasıl çıktığımı bilemedim ve doğrudan müşteri hizmetlerine bildirdim durumu. 1 ay kadar sürdü ama sonunda vazgeçtiler o kokudan. Bu küçük bir örnek ama 4000’in üzerinde halka açık noktada yasal müzik yayını yapan SMG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, müzik içeriğinin her mekana özel olması gerektiğini, müziğin insan psikolojisi ve tercihlerini etkilediğini söylüyor.
- Belirlemelere göre, müşterilerin yüzde 76’sı müzik sayesinde mağazalarda daha rahat alışveriş yapıyor.
- Hızlı tempolu müzik, fast food restoranlarında yayınlanıyor ki, yemek hızlı yensin, müşteri sirkülasyonu artsın. 
- Şık bir butikte yüksek olmayan ses, yavaş tempolu bir müzik, müşterinin mağazada daha uzun kalmasını sağlıyor.
- Akşam yemeğinin yeneceği şık restoranlarda caz tavsiye ediliyor.
- Mağaza çok kalabalıksa, hızlı tempolu müzik çalınarak müşteri akışı hızlandırılabilir.