Önce Yavuz Sultan Selim Köprüsü sonra Osmangazi hiç biri onu tahtından indiremedi. Temeli 29 Mayıs 1985’te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan Fatih sultan Mehmet Köprüsü, çağdaşı Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı. Boğaziçi’nin ikinci köprüsü olma özelliğine sahip olan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988’den bu yana hizmet veriyor. 
Tarihi, siyasi, ticari ve kültürel değerini yüzyıllardır koruyan İstanbul’un iki yakasını bir araya getirme fikri milattan önceye kadar uzanıyor. Söz konusu coğrafyadan geçen veya burada hüküm süren bütün medeniyetlerin en büyük hayali iki kıtanın bir araya getirilmesiydi. Tarihi boyunca göç alan ve ilgi odağı olan İstanbul, 20. yüzyılın ikinci yarısından sonra hızlı bir kentleşme sürecine girdi. 
Yerleşim yerlerinin büyümesi, göç dalgaları ve trafiğin artmasıyla İstanbul Boğazı için hep bir hayal olan köprülerin yapılması için ilk adımlar atıldı ve 30 Ekim 1973’te Boğaziçi Köprüsü açıldı. Köprü ilk yılında günde ortalama 32 bin 520 araca hizmet verirken, bu sayı 14. hizmet yılında günlük ortalama 130 bin seviyelerine geldi. Köprüdeki bu yoğunluk hizmet kalitesini düşürürken, kentte ikinci bir köprünün varlığını zaruri hale getirdi. Bunun üzerine Fatih Sultan Mehmet Köprüsü inşa edildi. Geçmişten bu yana önemini hiç yitirmeyen köprü daha uzun yıllar İstanbullular’a hizmet edeceğe benziyor. AA