Volkswagen skandalı ve dizel araçlar

A -
A +
Amerika'da irili ufaklı 250 milyon araç var. 250 milyonluk araç havuzunun sadece 7.4 milyonu dizel. Bu da toplam araç sayısının yüzde 2.9'u eder. 2.9'un ağırlığı ticari araçlar. Otomobillerin oranı yüzde 1..
Adamların egzoz emisyonu üst sınırı da AB ülkelerinden farklı.
Dizel araçlar için azot oksit değerleri mil başına 0.4 gr ile 1.6 gram arasında değişiyor. Büyük araçlarda 1.6, küçüklerde 0.4 . Kilometreye uyarlayınca değerler düşüyor. 
Böyle bir araç üretilebiliyor mu, bilmiyoruz. Kolay iş değil.
Volkswagen, araçların yüzde 99'u benzinli olan bu piyasada bir iddia ile ortaya çıkmış. Yazılım hilesi dedikleri şeyin ne olduğunu biraz araştırdım şunları öğrendim. Araç hareket edince devreden çıkan bir filtre var. Bu filtre azot oksitin ortama salınmasını azaltıyor. Fakat yüksek hararete sebeb oluyor. Devamlı çalıştırılsa motor 30-40 bin kilometrede ölür. Araç hareket edince devre dışı kalıyor. Piyasadaki araçları toplayıp yazılımını değiştirince emisyon değerleri beyan edilen seviyeye düşer ama bu sefer de bir sene sonra motorlar elde kalır.
Aslında problem sadece VW'nin problemi değil.
AB ülkelerinde yasal limitler dizel araçlar için 80 mg.
Benzinli araçların karbonmonoksit değerlerini düşürmek zor değil. Yeni araçların çoğu EURO6 normlarına uygun. Problem dizel araçlarda. Azot oksit değerlerini problemsiz düşürecek bir teknoloji yok.
AB ülkelerindeki dizel araç oranı yüzde 53.
Türkiye'de yüzde 70.
Yasal limit işi sıkı takip edilse piyasadaki dizel araçların toplanması lazım.
O da kolay iş değil.
Bilenlerin tahmini şu: Motorin yerine motorinle benzin arasında bir yakıta geçilecek muhtemelen.
Bu geçiş de neresinden baksanız 8-10 sene sürer.
Bu arada AB ülkelerinin ve diğerlerinin politikaları ne olur bilemiyoruz. Benzinli araçlar mı teşvik edilir, belli bir tarihe kadar limitlerle mi oynanır.. Dizel araçlar cazibesini kaybeder mi kestirmek zor.
Amerika'nın rahatlığı dizel araçların oranından kaynaklanıyor.. Otomobillerde yüzde 1. Bu skandaldan sonra daha da düşer.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.