Pegasus bugün de mağdur edecek mi?

A -
A +
Feridun Ağabey, günler önceden Sivas’a gitmek üzere 27.06.2019 tarihi Pegasus Hava Yollarının 19.45 uçağına yakınım adına bilet almıştık. Aynı gün Check-in yaparak koltuk numarası da belirlenmişti. Biz İstanbul Bahçelievler'de oturuyoruz. Hâliyle uçağa bineceğimiz gün İstanbul’un yoğun trafiği de düşünülerek evimizden saat 15.00’te çıktık. Ve vaktinden önce saat 18.28 gibi havaalanına vardık. Orada bir görevli “vaktiniz var kuyrukta bekleyin!” diye 30 dakikaya yakın bizi bekletti. Görevliye uyduk ve bekledik. Ancak bu bekleme sürecinde “vakit geçiyor, bir sıkıntı olmasın?” diye defalarca hatırlatmamıza rağmen ilgilenmediler.
Saat 19.00 civarında ise söylenen söz ile şoke olduk. Dediler ki:
“Uçak kapandı sizler gidemeyeceksiniz.”
Dedik ki: “Biz, görevlinizin yönlendirmesi sebebiyle bekledik...”
Bunun üzerine orada birkaç memurun dışında yetkili kimse olmadığı söylendi. Şaşırmış kalmıştık. Birileri görevli gibi rol çalıyor da koskoca Pegasus firmasının haberi mi yok? Yoksa sorumluluktan kurtulmak için mi bize böyle söyleniyor? Neresinden bakarsanız bakın utanç verici bir durum. Bir biz mi böyleydik diye hayıflanırken baktık ki etrafta hem de değişik ülke ve değişik vilayetlerden onlarca insan kendi lisanıyla mağduriyetlerini anlatmak için muhatap arıyor çaresizce oradan oraya koşuşturuyorlardı. Ama ne biz ne o yolcular muhatap bulamadık. Binbir üzüntü ve öfke ile “bari bilet paralarını iade edin!” dediğimizde 270 liralık biletten bize ancak 20 lira verebileceklerini söylediler. Bu nasıl bir durum? Hem kurumu olarak senin adına birileri görevli gibi yolcunuzu “vakit var sıraya geçin” diye bekletsin. Hem ikazlarımıza kimse aldırış etmesin. Hem de bir süre sonra uçak kapandı gidemeyeceksiniz” pervasızlığı yapılsın. Yolcu olarak hakkımızı aramak istediğimizde kimler ise o kişilerin “görevli” olmadığı söylensin. Bir kurum olarak “benim müşterimi yanlış yönlendiren kimmiş?” diye takip etmek gerekmez mi? Bu bir kişi değil iki kişi değil onlarca kişi için böyle oluyorsa kurum olarak bu üçkâğıtçılığı kimler niçin yapıyor bir araştırma yapılmaz mı? Onca yolcunun biletinin iptal edilmesini ve sonra da iade edilirken kuşa çevrilmesini kimler niçin yapıyor? Pegasus yetkililerinin havalimanında yapılan bu kepazelikten haberi var mı?
Biz derdimizi 01.07.2019 tarihine ertelenmiş hâlde bilet alarak halletmeye çalıştık ama birçok yolcu hâlâ perişan hâlde bekleşiyorlardı. Bu zaman içerisinde bizim hem vaktimiz alınmış ve masrafımız olmuştur. Hem de aynı macerayı pazartesi yani bugün yaşamayız inşallah. Şu kadar var ki masraflarımız karşılanmazsa Pegasus Hava Yollarından hem davacı olacağız. Buradan Sayın Ulaştırma Bakanımıza da bu durumu duyurmak isterim. Bizi lütfen mağdur ettirmeyiniz. Saygılarımla...
            Mahmut Ekinci-İstanbul
 
 
Sosyal medya araştırmacısı doğru mu söylüyor?
 
“Feridun Ağabey, bir danışmanlık şirketinin yaptığı anket sosyal medya paylaşımı şeklinde bana da geldi. Yapılan anket Türk toplumu ve İslamiyet ile ilgili son durumla ilgiliydi ve ankete göre ülkenin nüfusunun %99’u Müslüman çıkmıyordu. 30 büyükşehir, 23 il, 154 ilçede 5400 kişi ile 12 Haziran-18 Haziran 2017 tarihleri arasında yüz yüze yapılan bir araştırmada Türkiye’de toplumun dine ve dinî değerlere bakışı sorgulandığında şöyle bir sonuç çıkıyor:
Toplumun %14'ü Allah’a inanmıyor. %25'i meleklere inanmıyor. %24'ü Kur’ân-ı kerimin vahiyle geldiğine yani Kur’ân’a inanmıyor. %74'ü evindeki Kur’ân-ı kerim okumuyor. %37 Peygambere, Hazreti Muhammed'e (sallallahü aleyhi ve sellem)  inanmıyor. %45'i kadere (hayır ve şerrin Allah’tan geldiğine) inanmıyor. %27'si öldükten sonra dirileceğimize ve hesaba çekileceğimize inanmıyor. %687i Kur’ân-ı kerimi Arapça okuyamıyor. (Diyanete aferin(!) bu arada) %75'i hiçbir Kur’ân Kursu’na eğitim almak amacıyla gitmemiş. %83'ü fıkıh kitabı hiç okumamış. %77'si Peygamberimiz Muhammed aleyhisselamın hayatını hiç okumamış. %43'ü hiç camiye gitmemiş. %55'i ramazan ayında oruç tutmuyor. %70'i İslam dini ile ilgili bilgileri öğrenmek için okumuyor. Merak etmiyor...
Ve bu toplumun %78'i namaz kılmıyor. %40'ı dua etmiyor. %59'u selamlaşırken “selamünaleyküm” demiyor. %30'u günah işlediğinde pişman olmuyor. %50'si 32 farz ve imanın şartını bilmiyor. %35'i gusül abdesti almıyor veya bilmiyor…” diye soran İstanbul’dan M.D. isimli okuyucumuza sanırız o araştırmacı önce araştırıp soracağı kimseleri bulmuş sonra araştırma yapmış.
Bugünkü toplum ve özellikle gençlik eskisinden daha çok yargılayan ve sorgulayan gençliktir. “Lisan-ı kâlden lisan-ı hâl entaktır” sözüne uygun yaşayan bir gençliktir. Yani söze değil öze bakan bir gençliktir. Eğer bu gençlik bu duruma geldiyse onları özü sözüne uymayan yetişkinler bu hâle getirmiştir. Dolayısıyla bunlar bir tepki mesajıdır. Bu gençlik bu bilgileri bilmediği için bu hâldedir. Onlara değil onlara bu bilgileri öğretmesi gerekirken öğretmeyenlere, örnek olması gerekirken örnek olamayanlara eyvâhlar olsun!..
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.