Bu, modern tefecilik mi?

A -
A +
Emekli maaşımı Ziraat Bankası'ndan alıyorum. Çoğu emekli gibi ben de kredi kullandım ve bir zaman sonra kredimi ödemekte zorlandım. Ödemede birkaç ay zorlanınca bankadan aradılar. "Emekli maaşına gelen yeni zam ile kredi miktarını ödeme şansın doğdu. Ancak yeniden yapılandırma yapmamız lazım" dediler. Ben de "bundan sonraki aylarda ek kredi ödemesinden kurtulacağım, maaşım kredi borcumu ödemeye yetecek"  diye sevinerek bankaya gittim. Yapılandırma için görevliye güvenerek her gösterdiği evrakı imzaladım. Sonra bir baktım ki benim 25 bin liralık kredim yeniden yapılandırılmış. Aylık ödeme miktarım biraz azaltılmış ama 60 ay vadeyle borcum 40 küsur bin liraya çıkmış. Altmış ayda benden 12 bin lira faiz alacak şekilde bir yapılandırma yapmışlar. Bu uygulama emekliye kolaylaştırma mıdır? Modern tefecilik midir? Bu ne biçim bankacılıktır? Sorduğum zaman müşteri temsilcim "Genel Müdürlükten sıkıştırıyorlar" diyor. Kim doğru söylüyor bilmiyorum ama zaten zor şartlarda geçim mücadelesi veren emeklinin üzerinden tefeci gibi para kazanma zihniyetini kınıyorum.
     Bir Emekli

Bir krediye iki defa sigorta parası

"Sayın Feridun Ağabey,  25.08.2015 tarihinde Vakıflar Bankası Keçiören Gazino Şubesinden tüketici kredisi kullandım. Aldığım krediden kredi tahsis ücreti (dosya masrafı) alınmadı. Onun yerine konulmuş olan bireysel sigorta ücreti olarak 100 Lira (yüz lira) ödedim. Bu ödemenin yasal olmadığını söylediğim hâlde bu ücret benden alındı. Halbuki Hayat sigortası olarak 216.80 lirayı almışlardı. Bir krediden iki defa sigorta parası alınmasını hangi akıl izah edebilir? "
     Ramazan Aksoy-Ankara

"Kusura bakmayın" demek yetiyor mu?

Bakırköy'de bir banka şubesine gittim. Kasadan bir firmanın hesabına havale yapacaktım. İsmimden başka firmanın müşterisi olduğum numaramı ve kod harfimi de havalede dipnot olarak belirtmem gerekiyordu.
Kimliğim ile birlikte bu notu da iletip paramın havale edilmesini bekledim. Bankodaki genç bayan havaleyi yaptı ve dekontu verdi. Baktım ki dekontta benim müşteri numaram yazmamış. "Numaramı yazmamışsınız" dediğimde "unutmuşum kusura bakmayın" dedi. Ama hesaba o notu yazamam dedi. Üç gün boyunca firmayı arayıp, oradan oraya, oradan oraya konuyu izah edip yatan paranın hesabıma geçmesini sağlayana kadar akla karayı seçtim. Aynı gün içinde yapılan işlemlere müdahale edilemediğine göre bu nedir bankadaki elemanlardaki dalgınlık ve yorgunluk. Bu çalışanlar niçin dinlendirilmez. Başka bir arzunuz diyorlar. İşte arzumu söylüyorum. Çalıştırdığınız memurlarınızı dinlendirin, müşterinin işlemlerini zinde kafayla çalışsınlar.
     Sevil Rana Ok-İstanbul

Elektrikten % 50-75 tasarruf önerisi

"Konutlarda, iş yerlerinde, ofislerde, kamu kurumlarında inanılmaz derecede enerji israfı var. Ülkemiz enerji ihtiyacının % 65'ini dışarıdan alıyor. 18 milyon aile aylık enerji (elektrik, su, ısıtma, soğutma, eğlence) giderini 100 TL düşürmüş olsa yılda 20-22 milyar liralık kazanç söz konusu olabilir. Örnek olarak tasarruflu lambalar kullanılabilir. Şatafatlı aydınlanmalardan kaçınılabilir. Elektronik eşyalar enerji tasarruflu ve kalitesi tescillenmiş ürünlerden seçilebilir. Elektronik cihazlar kapatılırken fişi de çekilebilir. İthal ürün kaliteli mantığı yerine yerli malı ürünlerin de kaliteli olanları değerlendirilebilir. Vücuda zarar vermemesi bakımından da önemli olan manyetik alan oluşturduğu için bilgisayar gibi elektronik cihazların karşısında fazla kalınmayabilir."
     Ali Özdemir-İstanbul

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.