Metrobüste şemsiye dehşetinden sonra...

A -
A +
Feridun Ağabey, Metrobüs yolunda şemsiye dehşetiyle yaşanan kaza üzerine herkes bir yorum yazıyor. Ben de hep bu yolu kullanan bir yolcu olarak düşüncelerimi buradan anlatmak istiyorum. Eğer o yolcu bağırıp çağırsa ama şemsiyeyi şoförün kafasına vurmasaydı, şoför de şemsiyeye öyle tepki vermeseydi bu kaza olmayacak ve bu kavga duyulmayacaktı. Ama gün içinde metrobüslerde bu tür kavgalara her an şahit oluyoruz. Şoförle atışmalar, yolcuların birbiriyle kavgası, bağrışmalar çağrışmalar, yolcu yoğunluğunun ve sabırsızlığın kaçınılmaz sonuçları. 
Konuştuğum birçok metrobüs şoförü bu hattın en yorucu hat olduğunu söylüyor. Esasında diğer hatlarda şoförlük yapmak istiyorlar. Yolcu açısından da dakikada bir peş peşe araç gelse de yine de boş araç bulmak mümkün değil. Araçlar tıklım tıklım, duraklar tıklım tıklım. Bu hengâmede kim kime saygılı davranacak? Kim hangi birini anlayışla karşılayacak? Yani hangi bir insana hangi bir medeni olacak? Bir kişi beş kişi on kişi değil… Yüzlerce insan arı kovanı gibi doluşuyor, birbirinin üzerinde duruyor binmek bir mesele inmek bir mesele. Bu olay sonrası şoföre kabinli koruma getirilmesi düşünülüyor ama metrobüs gerçeği bu değil. Bu defa da şoföre soru sorup cevap alamayan yolcuların kargaşası yaşanacak. Çözüm ne mi? Söyleyeyim: Artık İstanbul bu insan yükünü kaldıramıyor!..
          M. Fatih Çakıroğlu-Avcılar/İstanbul
 
 
 
Gitmediğim Ankara’dan dönüş bileti!
 
Feridun Ağabey, güvenilir, itibarlı ve sürekli tercih ettiğim bir turizm firmasında acenteye gittim. Ankara’ya gidiş-dönüş bileti aldım. Akşam gidecektim, ertesi gün öğleden sonra dönecektim. O akşam gidiş saatime birkaç saat kala bir baktım ki dönüş biletim bir gün öncesine kesilmiş. Yanlış kesilmiş. Yani bilete göre ben şu an Ankara’dan dönüyor durumdayım. Ama gitmediğim Ankara’dan nasıl dönebilirdim?
Hemen gittim acenteye. Yanlışlığı anlattım. Dönüş biletini bir gün öncenin tarihine kesmişsiniz dedim. Bakıp incelendiğinde hata olduğu anlaşıldı. Firmanın acente yetkilisi hiç sorun yapmadan hatayı kabul etti. Ama araç kalktığı için o bilet yanmıştı. Bu defa yeniden bilet kesti. Ve bunun parası ne olacak diye sorduğumda bu tür yanlışlıkta kendi maaşlarından kesildiğini, “sağlık olsun” diyerek söyledi. Bu dürüst personelin, bana göre firmaya doğrudan zararı olmayan bu tür uygulamada hemen maaşından kesilmek yerine bir kota getirilmesi daha uygun olmaz mı? İnsanlık hâlidir. Bu gibi yanlışlıklarda firma, çalışanlarına ayda bir veya iki bilet kadar kota getiremez mi? Ayda iki defa yanlış bilet kesilse bile firma anlayış gösterse, üçüncü yanlışlık olduğunda ücretten kesilse; iki ay üst üste hata olması durumunda da görevden alınsa veya başka işte değerlendirilmiş olsa daha iyi olmaz mı? Saygılarımla.
           M.M.- İstanbul
 
 
"Gençliği anlamayan bir nesilsiniz!"
 
Feridun Ağabey, bizim aile büyükleriyle olan iletişim sıkıntımıza kim çözüm bulacak? Ana babamız ile geleneksel bağlardan dolayı günümüzün değişim ve dönüşüm dünyasını konuşamıyoruz. Düşüncelerimizi onlarla paylaşamayınca gidip sokaklarda pinekliyoruz. Elde telefon SMS tuşlarında geziniyor, duvar diplerinde köşe kapmaca oynuyoruz. Sonra da “gece yarılarına kadar neredeydin?” fırçaları yiyoruz. Yalan söylemek istemiyoruz. Doğru söylediğimizde de adımız kötüye çıkıyor.
Sadece o kadar mı? Sadece arkadaşlık konusunda değil, teknolojiyi kullanma konusunda gereksiz baskı altında kalıyoruz. Ne onlara teknolojiyi anlatabiliyoruz ne derdimizi anlatabiliyoruz. Kalpleri kırılır diye de korkuyoruz. Ama Ağabey, 23 yaşında bir gencim, hâlen babam saçımın kesim şekline, giydiğim pantolona, eve geliş saatime kota koyuyor. Kulaklığı da taksam evde bir şey dinleyemiyorum. Bilgisayar başında beni otururken gördüğünde adam çıldırıyor resmen. Herkesin babası mı böyle bilmiyorum? Babamın yanında babasız büyümek ayrı koyuyor bana, onunla anlaşamamak ayrı koyuyor. Onun beni sevdiğinden çok ben onu seviyorum ama ağabey o benim dönemimi yaşayamıyor. Beni günümüzden otuz sene öncesine çekmeye çalışıyor. Ne yapacağımı bilemiyorum!..
           Rumuz: “Dedem”-İstanbul
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.