Makyajlı Mazda 3 üst sınıfı zorluyor

A -
A +

Mazda, dizel motorlarda sunduğu performans, düşük yakıt, sarsıntısız ve sessiz çalışma konularında oldukça iddialı. 

Mazda, 3 serisinde sunduğu hatchback ve sedan modellerini küçük bir makyaj operasyonundan geçirdi. Dışarıdan bakıldığında ilk göze çarpan, üç boyutlu görünüme kavuşan ön ızgara ve çerçeveleri değişerek yenilenen sis farları. Ayrıca panaromik dönüş sinyaline sahip yan aynalar, 18 inçlik jantlar ve HB modelin arka tamponu makyajdan etkilenen noktalar. İç tarafa baktığımızda ise aktif sürüş göstergesi renklendirilirken, gösterge paneli kadranları da elden geçirilmiş. Ayrıca iç mekân, kumaş seçeneklerine ilave, siyah veya beyaz deri opsiyonu sunuyor. 
MOTOR VE VİTES KUTUSU
105 PS SKYACTIV-D 1,5-litre turbo dizel ve SKYACTIV-G benzinli 1,5-litre benzinli 120 PS motor seçenekleri, düz ve otomatik şanzıman opsiyonuna sahip. Euro 6 düzenlemelerine uygun optimize edilen yeni SKYACTIV-D, motor performansını artırmak için yüksek netlikte gaz pedalı kontrolü, doğal ses düzenleyici ve doğal ses frekans kontrolü sağlıyor. Turbo basıncını kontrollü şekilde arttıran motor böylece hassas bir gaz pedalı tepkisine sahip oluyor. Dizel motorların tipik olarak gürültülü ses ve titreşimlerine Mazda’nın cevabı ise bu unsurları baskı altında tutan doğal ses düzenleyici teknolojisi. 
EMNİYET
Araç, Mazda’nın gelişmiş  i-ACTIVSENSE sürücüyü destek güvenlik teknolojileri ile donatılmış. Bu sayede Euro-NCAP çarpışma testlerinden beş yıldız alan Mazda 3, ileriyi algılayan kamera uyarlaması, geliştirilmiş akıllı şehir içi fren desteği ve trafik işareti algılama özelliklerine sahip. Ayrıca, önde MacPherson ve arkada çok nokta bağlantılı süspansiyon sistemi de elden geçirilen Mazda 3, sürüş konforu ve titreşim konusunda da oldukça iddialı. 

Makyajlı Mazda 3 üst sınıfı zorluyor

Mazda 3 serisindeki MZD Connect Bluetooth özelliği, akıllı telefon yardımıyla internet, e-post, navigasyon, Twitter ve Facebook yayınları hatta sesli kitaplara araç üzerinden ulaşım sağlıyor.

Makyajlı Mazda 3 üst sınıfı zorluyor

LeasePlan’ın raporu

En uzun kiralama ortalaması 54 ay 

Beş kıtada ve 33 ülkede dev bir araç filosunu yöneten, dünyanın en büyük filo kiralama şirketi LeasePlan, sektörle ilgili dünya çapında yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yayınladı. 26 farklı ülkeden yüzlerce filo sözleşmesinin incelendiği araştırma sektördeki tercihler, kiralama alışkanlıkları ve pazara dair önemli rakamlar verirken sektör geleceğiyle ilgili dikkat çekici bilgileri ortaya koydu. Rapora göre, araç başına en uzun kilometre yapan ülke 42 bin 500 kilometre ile Yeni Zelanda, bu ülkeyi 30 bin 748 kilometreyle Brezilya ve 23 bin 333 kilometreyle Hindistan izliyor. Ortalama sözleşme süreleri bakımından en uzun süreli sözleşmelerin yapıldığı ülkelerin başında ise 54 ay ile Macaristan var. Ortalama 43 ay ile ikinci sıradaki İngiltere’yi 36 ayla İsviçre takip ediyor. Rapor ayrıca dünya genelinde filo kiralamaya olan ilginin arttığını da rakamlarla ortaya koyuyor. Buna göre, filo kiralama kontratlarının % 60’lık kısmı 37 ay ila 48 ay gibi uzun vadeli sürelerde yapılırken; % 27’si 30 ila 36 arasında gerçekleşiyor. Ayrıca 49 ila 60 ayı kapsayan filo kiralama sözleşmelerinin her geçen gün daha da artıyor.  Dikkat çeken bir diğer ayrıntıysa, araç başı yapılan kilometrenin % 49’u yıllık 30 bin ila 40 bin kilometreler arasındaki yoğunluğu. 
FiloDA tercih Volkswagen 
Araştırmaya göre filo kiralama sektöründeki marka tercihlerini de ortaya çıktı. Buna göre, Volkswagen, Audi, SEAT ve Skoda markalarının içinde bulunduğu Volkswagen Grubu markaları %32 oranla filo kiralamada en yaygın tercih oranına sahip. Bu markaları %13 oran ile BMW takip ediyor. Renault-Dacia-Nissan Grubu %11,  Ford %8 ve PSA (Peugeot – Citroen) % 7 oranlarında kalırken; Mercedes, General Motors, Toyota ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) sıralamada yer alan diğer markalar… 

Satılan her 4 araçtan 3’ü ithal

Otomobil satışında, ithal araçlar yüzde 74,65'lik oranla yerlilerin üç katına ulaştı. Marka bazında incelendiğinde, otomobil ve hafif ticari araç toplamında Volkswagen, otomobil de Renault, hafif ticari araçta ise Ford birinci sırada yer alıyor. Türkiye pazarında 2016'da satılan toplam 983 bin aracın yüzde 68’i ithal, yüzde 31’i yerli üretimle karşılanmış durumda. Hafif ticaride ise yerli araç satışı önde… Geçen yıl, 226 bin 782'yi bulan hafif ticari araç pazarının 107 bin 811'i ithalatla karşılanırken, 118 bin 971'i yerli araçlardan oluştu. Böylece yerli hafif ticari araçların satışı, yüzde 52,46'lık payla ithal araçları geride bıraktı.

Makyajlı Mazda 3 üst sınıfı zorluyor

Kendi türünün ilk örneği

INFINITI’nin orta sınıf SUV modelinin ön gösterimi olan QX50 Concept, dünyada bir ilk olan VC-Turbo motoru ve otonom sürüşü teknolojisiyle, Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı’nda (NAIAS) tanıtılıyor. 20 yıldan uzun sürede geliştirilen 4 silindirli 2 litrelik turbo beslemeli benzinli motor, piston alanı yüksekliğini azaltıp yükseltebilme yeteneğine sahip. 272 HP güç ve 390 Nm tork üretmesi planlanan bu motorun benzer güçteki 6 silindirli motorların performansını yüzde 27’ye varan yakıt tüketimi avantajıyla yakalayacağı iddia ediliyor. 

TİCARİ ARAÇTA MERCEDES FARKI

Mercedes-Benz, Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğiyle düzenlenen, ‘The One Awards Bütünleşik Pazarlama Ödüllerinde ticari otomotiv sektörü kategorisinde itibarını en çok artıran şirket olarak büyük ödülün sahibi oldu. Törende Mercedes-Benz kamyon ve otobüs Pazarlama Müdiresi Gamze Şulen “Halk jürisinin oylarıyla bu ödüle layık görülmek bizi mutlu etti. Müşterilerin ihtiyaç ve taleplerini, yüksek güvenlik ve konfor standartlarıyla karşılamayı ilke edinen Mercedes-Benz’in, halk nezdinde yüksek derecede saygı görüyor olması bizim için önemli. Bundan sonra da ilkelerimizden ödün vermeden bu yolda ilerleyeceğiz” dedi. 

İZLENİM

KADIN GÖZÜYLE

Skoda Kodiaq

Makyajlı Mazda 3 üst sınıfı zorluyor

Anneler için ideal

Aile otomobili denilince, içi geniş, bagajı büyük, mümkünse az yakan ama çok kaçan, tasarımı da biraz ağır başlı araçlar gelir aklımıza. Kimse tek kapılı spor bir otomobile o gözle bakmaz herhâlde... Skoda Kodiaq bu tarife tam uyan bir model. 700 litrelik, rakiplerini bile kıskandıran bagaj hacmi arka koltuklar yatırıldığında 2 bin litrenin üstüne çıkıyor. Acaba çocuk arabası sığar mı diye düşünmek söyle dursun, kalabalık çıkılan bir alışverişin ardından size oldukça cömert davranan iç hacim, koltuklardaki diz mesafesiyle de etkileyici. Eğer kalabalık yolculukları seviyorsanız 7 kişilik 3 sıra koltuk seçeneği de sunuluyor. Mart ayında satışa çıkmasını beklediğimiz Kodiaq, tasarım ve işlevsellik anlamında oldukça fazla göz doldursa da, Volkswagen grubunun stratejik kararları gereği 1.6 dizel seçeneğinden mahrum. Ülkemizde 1.4 benzinli ve 2.0 dizel opsiyonlar ile showroomlar da yerini alacak. Düşük hacimli dizel, otomatik vites araçların popüler olduğu ülkemizde bu belki de Kodiaq için en büyük eksiklik. Günümüz çizgilerini gayet iyi yansıtan sade tasarımı,  bana göre gizemli bir çekiciliğe sahip. Skoda Superb modelini hatırlatan ön yüzünde, farların hemen altına konumlandırılan sis aydınlatmaları alışılmışın dışında. Arkaya doğru alçalan tavan ve paralelinde gittikçe yukarı doğru yükselen cam çizgileri de sportif bir hava katmış. Arka cam üstünün de tavanı tamamlayan spoiler ve kristal şeklindeki stoplar sportif çizgilerini destekliyor. Bence her ihtiyaca uygun, gerek bir aile otomobili. İş dünyasının ciddiyetine ve gençlerin eğlencesine ortak olacak kadar da işlevsel. 

ERKEK GÖZÜYLE

Makyajlı Mazda 3 üst sınıfı zorluyor

Çakmak kadar boyu, bıçaktan kürdana, testere ve hatta tornavidaya kadar fonksiyonel özellikleriyle insana güven hissi veren şu küçük cep çakıları... Bunun otomobil dünyasındaki karşılığı sanırım Skoda Kodiaq. O minik çakı ne kadar iş görür bilemem ama 18 cm ileri geri hareket eden arka koltuklar, ön kapı kollarının altına gizlenmiş şemsiyeler, el fenerine dönüşen bagaj aydınlatması, ısıtmalı direksiyon simidi, arka koltuklarda bile derecesi ayarlanabilen klima sistemi, depo kapağına konumlandırılan kar küreyici… Mesela, yandaki araç çizilmesin diye düşünülmüş, kapılar açıldığında otomatik çıkan koruma şeritleri… Koltuk başlıklarında yanlara doğru çıkan boyun destekleri hatta Skoda uzun yolda uyumak isteyenleri de düşünmüş arkaya iki de battaniye koymuş. Bunlara benzer otuzdan fazla zekice tasarlanmış ayrıntıya sahip Kodiaq, sanırım rakipleri kadar İsviçreli üreticiyi de kıskandıracak. Mallorca’da gerçekleşen tanıtımda markanın yönetim kurulu üyelerinden Werner Eichhorn dünya basınının önünde “Türkiye, Skoda’nın bulunduğu ülkeler içinde en başarılısı” demişti. Katılımcıların alkışına biz de tempo tutmuştuk. Bu alkış, Türkiye pazarında 18. sıradan hızlı bir yükselişle 10’luğa yükselen satış grafiği için elbette. Kodiaq’ın 1.4 benzinli, 150 hp DSG şanzımanlı modelini o lansman da deneme fırsatım oldu. 180 km’lik rota sonunda oldukça pozitif izler bırakan araç kardeşleri Audi Q5, Volkswagen Tiguan ve Seat Ateca’dan izler taşıyor ama hacim olarak hepsinden cömert. 1.4 benzinli motor, performans ve yakıt konusunda tatmin edici olsa da Burcu’nun da değindiği gibi, en büyük eksikliği ortak platform kullansalar da kardeşleri gibi 1.6 dizel seçeneği bu araçta yok. 

 

 

 

 

 

 

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.