FerrarI ve MaseratI Türkiye’de gaza bastı

A -
A +

Yükselen satış grafiğinin ardından Anadolu’ya yatırım kararı alan FER MAS, ilk olarak Ankara sonra Antalya ve Bursa için kolları sıvadı. 

Türkiye’de 2016 yılında yaşanan bütün olumsuzluklara rağmen lüks ve spor otomobil pazarı, büyümeye devam ediyor.  Kendi alanında efsaneleşmiş Ferrari ve Maserati de pazarda en hızlı büyüyen markalardan. 2005’ten bu yana TOFAŞ çatısı altında hizmet veren ve her iki markanın distribütörlüğünü yürüten FER MAS şirketinin Genel Müdürü Sinan Saip Bel, düzenledikleri basın toplantısında yeni atılımlarını değerlendirdi. Maserati tarafında dizel motorların gelmesiyle talep artışı yaşadıklarını belirten Bel “2017 içerisinde bayilik sistemini devreye sokacağız. Özellikle Anadolu bölgesinden yoğun talep geliyor. Mart ayı sonunda Ankara showroomumuz açılıyor. Ardından Antalya ve Bursa için planlarımızı yapıyoruz’’ dedi. 
Hedef 3 haneli rakamlar
2017 hedeflerini de açıklayan Bel  “Seneyi 72 adet satışla kapattık. İkinci çeyrekte pazara sunduğumuz SUV modelimiz Levante yoğun ilgi gördü. Elimizdeki bütün araçları müşterilere teslim ettik. Eğer daha fazla ‘Levante’miz olsaydı, satış rakamımız da yükselirdi. 2017 modellerin teslimatlarına şubat ayı itibarıyla başlayacağız. Maserati yıllık 6-7 bin adet üretim gerçekleştiren özel bir marka. Dizel modeller devreye girince talep patlaması yaşadı ve üretimi 30-35 bin bandına çıktı. 2017 için Lavante modelimizden 60 ila 70 arasında sipariş bekliyoruz. Ghibli ve Quattroporte modellerimizle birlikte Maserati tarafında toplamda ilk defa üç haneli rakamlara ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
Özel ‘Ferrari’ler geliyor
Sinan Saip Bel, Ferrari tarafında ise şunları söyledi: Biliyorsunuz ki, Ferrari el işçiliği ile özel olarak üretiliyor. 2017 için 15 adetlik kotamızın 12’si zaten satıldı. Araç temini sağladığımız takdirde satışlarımızı 20’li rakamların üstüne çıkartırız. 1947 yılında kurulan Ferrari bu sene 70. senesini kutluyor. Bu yıla özel, üretimde bulunan bütün araçların 70. yıl özel serisi üretiyor. Toplam 5 farklı modelden 350 adet özel otomobil yapılacak. Bu araçlardan Türkiye’ye sadece 2 adet gelecek. Değeri 1 milyon avro civarında olan bu modeller önceden satıldı. Türkiye’deki iki özel müşterimiz için şu an fabrikada üretimde.

Türkiye’de en çok satılan Maserati Levante

İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati’nin ilk SUV modeli Levante, 2016 Cenevre otomobil fuarının hemen ardından satışa çıktı. Türkiye’ye bazı Avrupa ülkelerinden önce gelen model, tek başına Ghibli ve Quattroporte modellerinin satışını geçti. Levante’de V6 mimarisinde turbodizel 3 litre ve 275 HP’lik bir motor bulunuyor. Bu sayede  100 km'ye 6,9 saniyede çıkan Levante, saatte 230 km son hızla limitleniyor. 


FerrarI ve MaseratI  Türkiye’de gaza bastı
2017 model 12 Ferrari satıldı

Fer Mas Şirket Müdürü Sinan Saip Bel: Yılın ilk ayı itibarıyla 4 adet Maserati satışı gerçekleştirdik. 2017 yılı için satışı planlanan 15 adet Ferrari’nin 12 adedi şimdiden satıldı ve teslimatlarını yıl içerisinde gerçekleştireceğiz. 2016 yılında en çok tercih edilen 488 modelleri oldu. Toplam satışın altısı 488 Coupe, altı tanesi de 488 Spider.

Yollara çıkmak için gün sayıyor

FerrarI ve MaseratI  Türkiye’de gaza bastı

İsmini Alaska’da yaşayan ayılardan alan Skoda’nın büyük SUV modeli Kodiaq mart ayında Türkiye’ye geliyor. Aynı zaman diliminde Cenevre’de düzenlenecek otomobil fuarında da Kodiaq’ın Scout versiyonu tanıtılacak. Özellikle Off Road donanımları ve dört lastikten çekiş özellikleriyle diğer modellerden ayrılan Scout, aynı zamanda yol dışı sürüş için tasarlanmış teknolojik altyapılara sahip. İki dizel ve iki benzinli modeli planlanan Scout şimdiden internette fenomen olan modeller arasında. Skoda Kodiaq ülkemize ise 1.4 benzinli ve 2.0 dizel modelleri ile giriş yapacak. 

 

Ford Otosan’dan ödül gecesi

Ford Otosan tarihinde 10, 20, 25 ve 30 yılını tamamlayarak iz bırakan çalışanlar Altın İz Hizmet Ödülleri töreninde onurlandırıldı. Genel Müdürü Haydar Yenigün “Ford Otosan olarak Türkiye otomotiv sektörünün ‘En’lerini başarmamızda katkıları olan çalışanlarımıza teşekkür ediyor, bu organizasyon vesilesiyle paha biçilmez emeklerini hep birlikte kutlamaktan büyük mutluluk duyuyorum” dedi.

BP ve Castrol Formula 1’e geri döndü

Yakıt ve madenî yağ pazarının lider markaları BP ve Castrol, Formula 1 pistlerinin iddialı takımlarından Renault ile iş birliği anlaşması imzaladı. İki marka, 5 yıl süreyle Renault Sport Formula 1 Takımı’nın teknik iş ortağı ve ana sponsoru olacak. En son 1997 yılında Formula 1’de varlık gösteren BP ve Castrol, böylece 20 yıl aradan sonra yeniden pistlere dönmüş oldu.

FerrarI ve MaseratI  Türkiye’de gaza bastı

Avrupa’da en hızlı büyüyen Honda 

Son iki yıldır ürün gamını yenileyerek genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa pazarında yüzde 20,8’lik büyüme oranıyla birinci oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi bir artış gözleniyor. Honda Türkiye ise aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda’nın mali yıl satışlarında ise Türkiye İngiltere’nin ardından ikinci sırada. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve ekim, kasım ve aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan’ın etkisi büyük. 

Hyundai’den anlamlı ziyaret 

Hyundai Assan üst düzey yönetimi, Türkiye Muharip Gaziler Derneği’ni ziyaret ederek gazilerle bir araya geldi. Pazarlama ve Satış Direktörü Jaewook Oh, ziyaret sırasında “Hyundai olarak, Kore’nin kadim dostu Türkiye’nin her zaman yanındayız. 1950-1953 yılları arasında yaşadığımız savaşta bizlere yardım eli uzatan ve ülkemizin en zor anında yanımızda olan şerefli Türk ordusuna bir kez daha sonsuz saygılarımızı sunuyoruz. Ayrıca bizimle birlikte kol kola savaşan gazilerimizi de asla unutmadık ve hiçbir zaman unutmayacağız. Gazilerimizle daha sık buluşmak istiyoruz. Kendilerine katkıda bulunmak bizim için bir onurdur” dedi. 

FerrarI ve MaseratI  Türkiye’de gaza bastı

Hidrojen yakıtlı araçlar geliyor

Geçtiğimiz yıl tanıttığı hidrojen yakıtlı Mirai ile otomobil dünyasında büyük ses getirmeyi başaran Toyota, bu teknolojinin kısa zamanda yaygınlaşması için bir dizi ortak çalışmaya girdi. Bu amaçla; CO₂ salınımı olmayan ve geleceğin en temiz yakıtı olarak gösterilen hidrojenin yaygınlaşması için çalışmalarını sürdürüyor. Toyota aynı zamanda uluslararası otomobil üreticisi, taşımacılık ve enerji sektöründen 13 büyük firmanın katıldığı Hidrojen Konseyi’ni kurarak global bir girişime imza attı. 
Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Takeshi Uchiyamada, Hidrojen Konseyi’nin görevinin birinci öncelikle hidrojen teknolojisini tanıtmak ve dünyaya olan faydalarını göstermek olduğunu belirterek “Bu sayede hükûmetlerden, endüstriden ve daha önemlisi insanlardan destek göreceğiz ve onların hidrojeni anlamasını sağlayacağız. Hidrojen yakıtlı aracımız da dâhil olmak üzere Toyota olarak her zaman otomotiv endüstrisinde çevre ve teknolojik gelişim konusunda öncü bir rol üstlendik. Hidrojen Konseyi, bu geçişi aktif bir şekilde cesaretlendirecektir” dedi.

 

 

 

 

 

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.