Güller ve dikenler...

A -
A +

THY'de kafalar biraz karışık. Hava-İş sendikası grev kararında ısrarlı gözüküyor. Sendika Başkanı Atilay Ayçin belki de hayatının en stratejik mücadelesini veriyor. Ayçin'in elindeki en önemli koz THY'nin işi ve statüsü. Hava ulaşımına artan ilgi ve turizmde yoğun sezon yaşanması sendikanın direncini artırıyor. Sendikanın direncine karşı THY "lokavt" gibi sevimsiz bir telaffuzu kullanıyor. Aslında yetkililerin "Grev olursa zararımızın boyutu çok büyük olur, turizm itibarımız zarar görür..." türünden açıklamaları da sendikanın elindeki kozu güçlendiriyor. Zafer güçten ziyade strateji ve planlama ile kazanılıyor. Oylama sakıncası THY'de yönetim grevi personeline oylatıyor. İsteyenler, istemeyenler şeklinde. Yani durup dururken çalışanları kategorize ediyor. Bu tehlikeli bir uygulamadır bence. Çünkü öyle ya da böyle bu süreç aşıldıktan sonra taraflar birbirleri ile muhtemelen kavgalı olacak. Sonuç ilerde ya grevi onaylayanların ya da onaylamayanların lehine illa ki bir sonuç doğuracak. Bir tarafın kararı mutlaka bütün çalışanlara etkili sonuç verecek. Eğer oylama sonucu çalışanların çoğunluğunun katılımı ile grev tehlikesi savuşturulursa, THY yönetimi işte bu noktada önemli bir jest yapmalı ve oylamaya olumsuz yaklaşanların da ikna olacağı sürpriz bir ayarlama yapabilmelidir. Bu jest sendikanın ilerde pazarlık gücünü düşürebileceği gibi çalışanlar arasında da huzur ve barış ortamının tesisine imkan verecektir. Türkiye'deki istikrarlı ortam her türlü müşkilatın en olumlu şekilde sonuçlandırılmasına elverişlidir. Sayın Başbakanın "Ben 70 milyonun yükünü omuzladım" şeklindeki açıklaması bu çözümlerde bütün kesimler için beklentidir. Kamu adına... >> Marmaris Belediyesi iş yerlerini denetlemek için komisyon kurdu Marmaris Belediye Meclisi'nin Temmuz ayı olağan meclis toplantısında müşteri memnuniyetini arttırmaya yönelik bir komisyon oluşturulması yönünde karar alındı. Geçtiğimiz pazartesi gerçekleştirilen toplantının gündem maddeleri arasında tüm iş yerlerinin fiziksel durumlarının iyileştirilmesi ve personelin uyum standartlarının sağlanması konusu da yer aldı. Yapılan görüşme sonucunda 5 kişilik bir ihtisas komisyonu oluşturulmasına karar verildi. Komisyonu oluşturan isimler ise Mehmet Tokgöz, Şahap Hepaksoy, İsmet Kamil Öner, Ercüment Aydın ve Ethem Kargın olarak belirlendi. Komisyon Eylül ayından itibaren çalışmalarına başlayacak. > Dubai'ye 350 euroya uçun! Dubai merkezli uluslararası havayolu şirketi EMIRATES 30 Eylül tarihine kadar Seul ve Kuala Lumpur'a 460, Dubai'ye 350, Bangkok'a 550, Singapur'a 500 ve Pekin'e ise 570 Euro'ya yolcu taşıyacak. Vergi hariç fiyatlar gidiş-dönüş olarak düzenlenecek. Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketi olan EMIRATES, uçak içi yenilikleri ile adından her zaman söz ettiriyor. Konfor ve en kârlı 3, en büyük 20 havayolu şirketi arasında yer alıyor. Dünyanın en genç filolarından birine sahip olan ve toplam 59 ülkede 92 noktaya sefer düzenleyen EMIRATES Havayolları, İstanbul-Dubai arasında her gün 427 kişilik Boeing 777-300 tipi uçaklar ile uçuyor. Hindistan seferleri artırılıyor Emirates Hindistan ve Körfez İşbirliği Konseyi arasında imzalanan serbest ticaret anlaşmasıyla artan ikili ilişkiler sonucu Mumbai, Chennai, Cochin ve Haydarabad'a seferlerini artırdı ve Ahmedabad'ı da uçuş ağına kattı. 28 Ekim'de başlaması planlanan Ahmedabad seferleri haftada altı defa düzenlenecek. > Airbus'a 45 metre onayı Airbus A380, EASA (Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı) ve FAA'dan (Amerikan Sivil Havacılık Dairesi) genişliği 45 metre ve daha fazla olan pistleri kullanabilmek için onay aldı. A380 şimdiye kadar 45 hava alanını ziyaret etti. 2011 yılına kadar 70'den fazla hava alanı A380 operasyonları için hazır hale gelecek. Bu arada, şirket, Airbus A380'in ilk müşterisi için de hazırlıklarını sürdürüyor. Ekim ayında müşteriye teslim edilecek uçakta baştan aşağı son kontroller yapılıyor. Singapore, Emirates ve Qantas Havayolları'na teslim edilecek uçaklarda da hazırlıklar tamamlanıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.