Bir rezervasyon senaryosu

A -
A +

Diyelim ki, yurt dışına çıkacaksınız. Örneğin Roma'ya gideceksiniz. İlk işiniz kendi uçuşunuzu planlamak ve bu plana elverişli seferleri olan havayolu şirketi araştırmak. İşte karşınıza çıkacak alternatifler: THY, İstanbul-Roma tek gidiş 410 Euro artı KDV filan... Onur Air.. Roma'ya seferi yok Atlas Jet... Roma'ya charter uçuşu var, lakin internet ortamında bu uçuş planına bir türlü ulaşamıyorsunuz, sistem iç hatlara yönlendirilmiş. Pegasus.. İnternet ortamında 'Dış Hatlar' veri tabanı hazır. Tıklayıp giriyorsunuz. Uçuş planında İstanbul-Roma güzergahını işaretliyorsunuz. Bir de fiyat bilgisi var, İstanbul-Roma 44 Euro.. Ve bir bilgi daha; 'Yer Var' Uçuş günü ve saati planınıza uygun. Derhal online bilet almak için gerekli bilgileri takır takır girmek istiyorsunuz, birkaç haneyi doldurduktan sonra sistem duruyor. Başa dönüp tekrar deniyorsunuz, Türkçe karakter mi kullandım acaba deyip birkaç kez girişi tekrarlıyorsunuz. Çabalarınız nafile. Diyelim ki pes etmiyorsunuz. 'İşimi telefonla halledeyim bari' deyip kurumun servis numarasından ilgili departmana ulaşıyorsunuz. Karşınıza X bey ya da bayan çıkıyor. Derdinizi anlatıyorsunuz, 'peki efendim hemen hallediyoruz' cevabı ile biraz rahatlıyorsunuz. Kısa süre sonra üzgün bir ses tonu ile size aktarılan bilgi şu, 'Bu uçuş planı ve hatla ilgili bilgilere erişemiyoruz.' Diyelim ki siz işin nedenini tam öğrenmek istiyorsunuz, görevli arkadaştan Genel Müdürlüğün telefon numarasını istiyorsunuz. Alacağınız cevap şu olacak, 'Biz Genel Müdürlüğün telefonunu bilmiyoruz. Numarayı bize vermiyorlar.' İnternet sitesindeki erişim hatlarından Halkla İlişkiler Departmanına ulaşıyorsunuz. 'Efendim 16.09.2007 tarihli, İstanbul-Roma uçuşunuzdan yer ayırtmak istedim. Lakin sonuç alamadım. Yardımcı olur musunuz lütfen?' 'Mesele tam ne idi beyefendi..' ( Hay Allah! Anlatamamışım der, yeniden dikkatle özetlersiniz.' 'Hımm... Bi Dakka.. Sizi .............'a aktarayım.' Aktarır. Konuyu o bayana da tekrar özetlersiniz, tam telefon kapanacakken kendinizi tanıtırsınız.' Biraz detay bilgi verme ihtiyacı hissederler, verirler. Diyelim ki bilgi şudur: 'Uçuşumuz başka bir havayolu şirketi ile ortak uçuştu. O saatteki koltukları satamadık. Charter uçuş olduğu için de İPTAL ettik. Uçuş planını siteden kaldıramadık. Çünkü o uçuşa istinaden yer ayırtmış olan yolculara henüz tam ulaşıp bilgi veremedik...' Şirket haklı, uçuş maliyeti karşılanmadan sefer yapmanın anlamı yok. Ne de olsa charter. Ayrıca, bir tarafta THY'nin, Alitalia'nın 400 küsur euroluk biletleri takır takır satılıyor, uçakta yer bulamıyorsunuz, diğer taraftan 44 euroya (vergilerle 91) bilet satan firmaya itibar etmiyorsunuz. Karlıtekin haklı mı yoksa? Diyelim ki, THY Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin'le birkaç yıl önce bir etkinlikte karşılaşmışsınızdır. Orada Karlıtekin'e şu soruyu sormuşsunuzdur muhtemelen: 'Bakan Yıldırım özel havayolu şirketlerinin önünü açtı. Havacılığımız gelişiyor. Rekabet ortamında özel havayolu şirketleri fiyatları oldukça aşağı çekecek. Siz bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz? Diyelim ki, Karlıtekin şu cevabı vermiş olabilir; 'Fazla dert etmiyoruz. Onların ucuz biletle havayolu yolculuğuna alıştırdığı insanlar nasıl olsa bize gelecek.' > Havacılık masaya yatırılıyor İstanbul, 14'üncü Uluslararası Havacılık Sempozyumu'na evsahipliği yapacak. 17-18 Eylül 2007 tarihleri arasında gerçekleştirilecek sempozyumun açılışını THY Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil ve Ohio Üniversitesi Havacılık Bölüm Başkanı Nawal Taneja yapacak. > Lufthansa indirime gitti Lufthansa, DenizBank Miles & More Kredi Kartı sahipleri için özel kampanya başlattı. DenizBank Miles & More Kredi Kartı sahipleri, 1 Kasım 2007 - 28 Şubat 2008 tarihleri arasında Lufthansa'nın gittiği tüm noktalara %10 indirimle uçabilecek. > ATM Dalaman'da yolcu rekoru Türkiye'nin yolcu sayısı bakımından 3. büyük terminali olan ve "turizm sezonu" olarak adlandırılan 180 günlük dönemde 1 milyon yolcu karşılayan ATM Dalaman Dış Hatlar Terminali geçtiğimiz hafta, yalnızca bir gün içinde işlem gören 30 bin 093 yolcuyla bir rekora imza attı. Bu sayı, terminalin işletmeye açıldığı 1 Temmuz 2006'dan bu yana ulaşılan en yüksek sayı oldu. Ayrıca, terminale ocak - ağustos ayları içinde gelen yolcu sayısı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 11 artış gösterdi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.