81 tane Merkez Türkiye

A -
A +
"CHP yüzyılın projesini açıklayacak" dediler geldik. Kanal İstanbul gibi hakikaten çılgın bir projeden daha çılgın ne fikirleri olabilir diye merak da ettim doğrusu.
 
Ama asıl merak ettiğim daha da başkaydı. Yine Kanal İstanbul başta olmak üzere, 3. Köprü, 3. Havalimanı gibi devasa projelere ve hatta küçük projelere hep karşı olan, bu konuda ün yapmış bir parti hangi yüzle Yüzyılın Projesini açıklayacak?
 
Neyse, zararın neresinden dönülse kârdır. Yalandan da olsa proje üretmelerine itirazım yok, aman iftira üretmesinler de. Geçen seçimlerde meydanlarda bağırdıkları hâlâ kulaklarımızda çınlıyor. Şimdi çıkıp "kavgayla işimiz yok" demelerinin de hiçbir inandırıcılığı yok. Ama neyse, biz yine de şu meşhuuur projeyi bir görelim.
 
Sondan başlayalım.
Deniliyor ki: "Çin'den Bakü'ye normalde 50-55 günde ulaşan bir ürün, Merkez Türkiye'den Bakü'ye trenle 15 saatte ulaşacak."
 
Bu, Çin'de üretilen her şeyin Merkez Türkiye denen bu özel vilayette de depolanması demek. Âdeta mini bir Çin demek. Dikkat, sadece Çin'den bahsediyoruz. Bu tanıtım videosunda, bütün dünyayı birbirine bağlamaktan bahsediliyor. Yani Merkez Türkiye, dünya ticaretinin mini bir versiyonu olmak zorunda bu plana göre.
 
Zaten büyük şirketlerin hepsinin dünyanın stratejik noktalarında depo-dağıtım-lojistik üsleri var.
Yine de, böyle bir fikrin gerçekleşme ihtimali olsa bile buna Orta Anadolu'da bir arazi değil Türkiye'nin tamamı yetmez.
Bu daha işin depolama ve kargoculuk kısmı.
 
Üretimden de bahsediliyor. Hem de yan sanayisiyle. Dahası, sigorta, finans, fuar merkezleri, laboratuvarlar (ve her şey diyebiliriz) burada olacakmış.
Düşünün, Çin'deki en küçük otomobil fabrikasının üretimi Türkiye'nin otomobil üretiminin tamamından fazla.
Neredesin eeeyy mantık?
 
Daha doğrusu neredesin eeeyy matematik?
Bu şehirde 1 milyon 633 bin kişi yaşayacakmış.
Hesaba bak. Bari 1 milyon 600 deyin, 2 milyon deyin de düz rakam olsun, inanıyormuş gibi yapalım.
 
Maliyeti 160 milyar dolar olan bir proje yılda 147 milyar dolar gelir getirecekmiş. Yani sadece 1 yılda kendini amorti eden bir proje. Varsa başka böyle kârlı proje, söyleyin de biz de nasiplenelim.
 
Çok atmasyon duran bu rakamları nasıl hesapladılar bilmiyorum ama daha parlak fikirleri olanlar var. Fikirde de kalmayıp, çoktan hayata geçirmiş olanlar.
 
Erzurum'dan Antalya'ya yurdun dört bir tarafını hızlı trenlerle donatmaya devam ediyorlar. Önümüzdeki hafta Hakkari-Yüksekova havaalanını hizmete açacaklar. Hakkari'ye bile ulaşım bu kadar kolay olursa Türkiye'nin her yanı üretim ve lojistik üssü, turizm merkezi olur.
 
Yani mesele Türkiye'nin ortasında bir Merkez Türkiye yapmak değil, Türkiye'nin tamamını merkez hâline getirebilmek. 1 değil 81 tane merkez Türkiye yapabilmek.
 
İftira değil proje üretin dedik de proje üretmek için de bir proje yapsaydınız bari.
Anlayacağınız biz yemedik, yiyen varsa afiyet olsun!
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.