İpek (Demir) Yolu

A -
A +
30 Ekim 2017 tarihinde Bakü’de İpek (Demir) Yolu açılışı ekonomide bir milattır. Pekin-Londra arası ulaşım 2 ay sürüyordu. Bu demir yolunun açılması ile 15 güne iniyor. İhracat ve ithalatta zaman ve masraf kısaldığı gibi fiyatlar da ucuzlayacaktır. Türkiye başta olmak üzere demir yolu güzergâhı ülkelerin ekonomisinin gelişmesinde büyük rol oynayacaktır. Ve en önemlisi ABD başta olmak üzere Batı Avrupa deniz ticareti ve gümrük ve ticaretle ilgili gelirde gerileme olacaktır. ABD’nin Orta Doğu’da terör örgütleriyle savaşının temel sebebi İpek Yolunu ve bu yol ile Çin ve Türkiye’yi kontrol altına almaktır. Savaşlar, iç savaşlar, darbeler, DEAŞ, PKK ve diğer terör örgütleri bunun için kan döküyor.
Projenin ayrıntıları için şunları söyleyebiliriz:
- Dünya ticaretinde yeni bir sayfa açacak olan demir yolunun uzunluğu 838 kilometre. 76 kilometresi Türkiye’den, 269 kilometresi Gürcistan'dan ve 503 kilometresi Azerbaycan’dan geçiyor.
- Projenin Türkiye bölümünde 4 istasyon, 3 köprü ile 76 kilometrelik demir yolu inşa edildi. Türkiye ile Gürcistan sınır geçişi tünelle sağlandı. Tünelin 2 bin 375 metresi Türkiye, 2 bin 70 metresi ise Gürcistan topraklarında bulunuyor. 
- Hatla, Çin’den çıkan yüklerin Kazakistan ve Türkmenistan üzerinden Hazar Denizi ile Bakü Alat limanına, oradan da Gürcistan ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya iletilmesi öngörülüyor. 
- İlk etapta 1 milyon yolcu, 6,5 milyon ton yük taşınabilecek. Kapasite 2034 yılına kadar 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yüke çıkacak.
- BTK Demir Yolu, bölgedeki taşıma koridorlarına önemli bir alternatif oluşturacak. Türkiye, BTK ve Marmaray ile birlikte Çin-Avrupa demir yolu trafiğinde önemli bir rol üstlenecek.
- Şu anda Çin’den Avrupa’ya giden demir yolu bağlantılarının tamamı Rusya’dan geçiyor. BTK devreye girdiğinde mesafe 7 bin kilometre kısalacak.
- Türkiye ile Orta Asya ülkeleri arasındaki mevcut yük trafiğinin de büyük ölçüde bu hatta kayması öngörülüyor. 
- Bölgeye hem istihdam hem de ticari açıdan canlılık getirecek proje, enerji sektöründeki Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye’nin gerçekleştirdiği üçüncü büyük proje olarak tarihteki yerini alacak.
Başta Konya olmak üzere Aksaray, Karaman, Niğde, Kırıkkale, Kırşehir, Nevşehir ve Yozgat’ı kapsayan Konya Ovası Projesi (KOP) çalışmaları devam ediyor. Tarihî projenin en kilit çalışmalarından olan Afşar Hadimi ve Bozkır barajlarının inşaatında da sona gelindi. DSİ Genel Müdürü Murat Acu “Projeyle Yukarı Göksu Havzası’nın Akdeniz’e boşa akan sularının yıllık 414 milyon metreküpü Bağbaşı, Bozkır, Afşar Hadimi barajları ve Mavi Tünel vasıtasıyla Konya Kapalı Havzası’na aktarılacak. Ayrıca 10 barajın daha inşaatları sürüyor” diye konuştu. Konya’daki diğer çalışmaları da hatırlatan Acu, “Son 15 yılda 18 baraj ve 22 gölet inşa ettik. 669 bin 430 dekar araziyi sulamaya açtık. Böylece çiftçilerimize yıllık 748 milyon lira gelir sağladık. 105 derenin ıslahını tamamladık” bilgisini verdi...
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.