Birkaç zenginin vekili olan...

A -
A +
“Fakirlere zekât vermek için, zenginlerin vekili olan kimse, topladığı zekâtları karıştırmamalıdır..."
    Sual: Birkaç zenginin zekât vermekte vekili olan kimse, zenginlerden aldığı zekât paralarını veya altınları karıştırıp fakirlere verse, zenginlerin zekâtları verilmiş olur mu?Cevap: Bu konuda Bezzâziyyede deniyor ki: “Fakirlere zekât vermek için, zenginlerin vekili olan kimse, topladığı zekâtları birbirleri ile karıştırınca, hepsi kendi mülkü olur. Fakirlere kendi malından sadaka vermiş olur. Zenginlerin zekâtları verilmiş olmaz. Zenginlerden aldıklarını onlara ödemesi lazım olur. Fakirler, önceden bu kimseye izin vermiş olsalardı, onların vekilleri olarak toplamış olur, fakirlerin mallarını birbirleri ile karıştırmış olurdu ve zekâtlar verilmiş olurdu.” Sual: Ticaret yapan her Müslümanın, alışveriş bilgilerini öğrenmesi veya bilen birisine sorması mı gerekir?Cevap: Bu konu hakkında Câmi'ul-fetâvâda deniyor ki: “Bey ve şirâ yani alışveriş  bilgilerini öğrenmeden ticaret yapmak helal olmaz. Her tacirin, tüccarın bir fıkıh âlimi bulup, işlerini buna danışarak yapması, böylece faizden ve fasit alışverişten kurtulması lazımdır.” Sual: Namazda sure ve duaları okurken hareke hataları namazı bozar mı?Cevap: Sonraki âlimler, i'râb, hareke hatası, hiçbir zaman namazı bozmaz dediler. Sual: Cenaze namazı kılındıktan sonra, tabutun başında dua etmek, konuşma yapmak, dinimizce uygun mudur?Cevap: Cenaze namazı kılındıktan sonra tabutun yanında dua etmek caiz değildir. Zübde-tül-makâmâtda diyor ki: “İmâm-ı Rabbânî hazretlerinin cenaze namazı kılındıktan sonra, durup dua yapılmadı. Hemen mezarlığa götürüldü. Cenaze namazından sonra, ayakta dua etmenin mekruh olduğu, fıkıh kitaplarında yazılıdır. Bazı imamlar yapıyorlar ise de, sünnete uygun değildir.” Cenaze namazı kılındıktan sonra dua etmenin, konuşma yapmanın caiz olmadığı Bezzâziyye fetvâsında da yazılıdır. Sual: Herhangi bir sebeple mezar açıldığında, mezardaki cenazeyi tekrar yıkamak, kefenlemek gerekir mi?Cevap: Mezardan çıkarılmış, çıplak görülen bir ölü, kokmamış ise, sünnet üzere kefenlenip gömülür. Kokmuş ise, bir beze sarılıp gömülür. Sual: Cünüpken, vücuttaki kılları almanın, koltukaltı ve kasık tıraşı olmanın mahzuru var mıdır?Cevap: İbni Âbidînde; “Cünüp iken, kasıkları tıraş etmek mekruhtur” denmektedir.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.