NİKÂH, MUKADDESTİR

A -
A +
"Nüfus Hizmetleri Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına dair Kanun Tasarısı" 19 Ekim 2017 günü TBMM'de kabul edildi...
Tasarılar, TBMM tarafından kabul edilmekle resmîleşir, Resmî Gazete'de yayınlanmakla da yürürlüğe girerler. Böylece adı geçen bu kanunun 6. Maddesi de yürürlük kazanmış olmaktadır. İlgi sayı ve tarihli tasarı, İçişleri Bakanlığı tarafından  hazırlanmış, Başbakanlık tarafından da bir tezkere ile TBMM Başkanlığına sevk edilmişti. Perşembe günkü celsede tasarıya AK Parti ve MHP destek oldu. CHP ve HDP ise muhalefet etti. Kanunlaşmaya meclis içi ve meclis dışı muhalefetle engel olamayan CHP, bu defa "iptal talebiyle" AYM/Anayasa Mahkemesi'ne gideceğini açıkladı.
Bazılarını rahatsız eden ve AYM'ye şikâyet edileceği açıklanan kanunun 6. Maddesidir. Bu maddede ne vardır? Madde aynen şöyledir:
-Evlendirme memurları arasına il ve ilçe müftüleri eklenmiştir.
Bize göre metinde eksiklik vardır.
Kanunun şöyle olması gerekirdi:
-Evlendirme memurları  arasına il ve ilçe müftüleri de eklenmiştir.
De takısı olmayınca bazıları, bu ibareyi "evlendirme memurları, il ve ilçe müftüleridir" şeklinde anlayabilir.
6. Maddede dikkat edilmesi şart olan "evlendirme memuru" ifadesidir. Bu ifade, Medeni Kanun'a aittir. Evlenme muamelesi, MK/Medeni Kanun'da "Evlenme Başvurusu ve Töreni" başlığı altında toplanmıştır. 134. Maddede şöyle yazmaktadır:
-Evlendirme memuru, belediye bulunan yerlerde belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, köylerde muhtardır.
TBMM'nin kabul ettiği kanundaki 6. Madde, evlendirme memurluğu yapacak belediye başkanı ve köy muhtarlarının yanına il ve ilçe müftülerini de eklemektedir.
MK'da "evlenme ve tescil" üst başlığı vardır.  Nikâh kelimesi bir kere bile geçmemektedir.  143. Maddenin birinci kısmı ise kelimesi kelimesine şöyledir:
-Aile cüzdanı gösterilmeden evlenmenin dinî töreni yapılamaz.  
Böylece  kanunun hem lafzı ve hem de ruhu ile anlaşılmaktadır ki MK, belediye başkanı veya onun bu işle görevlendireceği memur yahut köy muhtarının kendilerine vaki "başvuru" üzerine yaptıkları işlemi "evlilik tescili" saymaktadır.
Adı geçenler, bu müracaatı iki şahidin de şahadetiyle tescil etmekte, böylece devlet, bu evliliği tanımaktadır. Hâlbuki aynı kanun, bir de "evlenmenin dinî töreni"nden söz etmektedir. MK, bunu kabul ve teslim etmekte ve bu dinî merasimin yapılmasını aile cüzdanının ibrazı şartına bağlamaktadır.
Öyle ise 6. Madde ile ortaya konan nedir?
Kolaylaştırma, bürokrasiyi ve zaman kaybını ortadan kaldırma ve daha değerlisi, vatandaşı vicdanen rahatlatmadır. Çok açık ve net şekilde görülmektedir ki MK, "nikâh" değil, "tescil" demektedir. Bu yolla yapılan, evliliğin resmî kaydıdır. Nikâh, fıkıhla dinî esas ve belli şartlara bağlanmıştır. Müslümanın hayatındaki en ciddî müesseselerden biridir. 94 yıldır yüzde 99 vatandaş, evlilikten önce veya belki sonra bir de müftü veya imam efendiye veya bu işlerde ehli olan bir kimseye giderek yahut onlar gelerek şartlarına riayetle nikâh yaptırmaktadır. Bunun adı "nikâh"tır. "İmam nikâhı" veya "dinî nikâh" değildir. Nikâh tektir ve dinî usul ve esaslar çerçevesinde yani Allahü teâlânın emri ve Sevgili Peygamberimizin  -aleyhisselam- kavli üzre olmazsa şer'an yani dinen yok hükmündedir.
Mümkündür ki açılan bu yeni yolla müftüler veya onların "bu işle görevlendireceği" din adamları, hem MK'nın ve hem de İslamiyetin aradığı şartların hepsini birden hall-ü fasl ederek sahih bir akid akdederler ve böylece nikâh yapılmış ve evlilik, sağlam temeller üzerinde yükselmiş olur.
Bunu istemeyen, bir kaygısı olmayanlar ve sadece tescille yetinmek isteyenlerin irade-i cüz'iyeleri, tercihleri kendilerine aittir. Belediye başkanı, memur veya muhtar onlara yine hizmet verecektir.
Cumhuriyetin 94. yılına gelmişken nikâhı münakaşa mevzuu yapmak, vatandaşa vicdan huzurunu çok görmek, son derecede ayıptır. Tek Parti Zihniyeti ve laikçiliğin bugün de vatandaşın yakasından düşmemesi ibretlik bir manzaradır.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.