BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Otoda vergi yükü düşmeli’

‘Otoda vergi yükü düşmeli’

Renault Mais Genel Müdürü Aybar, araçların üzerindeki vergi yükünün azaltılmasını isterken, Hyundai Genel Müdürü Tarakçıoğlu da paket yerine kalıcı indirimler gerektiğini söyledi



Otomotiv sektörü, hükümetin ÖTV ve KDV indirimleriyle ivme yakaladığı bir yıl sona ererken, 2010’da hurda indirimi araçların üzerindeki vergi yükünün azaltılması isteğini dile getirdi. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2009’da vergi indirimiyle ciddi ivme yakalandığını, sadece Renault’nun değil, sektörün de hedeflerin önüne geçtiğini, yıla ümitli başladıklarını söyledi. Şimdi ise farklı çözümlerle 2010’da iç pazarı canlı kılma gereği ve ödevi bulunduğunu ifade eden Aybar, “Avrupa’da denendi, faydalı oldu. Çevreyi daha temiz kılan ve daha az enerji harcayan motorlu araçlarla mevcut taşıtları değiştirmeye yönelik desteğe ihtiyaç var. Benzer bir çözüm, Türkiye’de de uygulanabilir” dedi. Yeni yılda ÖTV indirimi beklentileri olmadığını da dile getiren Aybar, bunun yerine desteklenmesi gereken çözümün, yıpranmış ve eski araçların yenileriyle değiştirilmesinin desteklenmesi gerektiğini dile getirdi. KALICI DÜZENLEME GEREK Hyundai Assan Türkiye Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu da otomotiv sektöründe alınması gereken ana tedbirin vergilerde kalıcı bir düzenleme olduğunu dile getirdi. Pazarda ilk 6 ayda yüzde 40, bütün yıl için de yüzde 25’lik daralma öngördüklerini ifade eden Tarakçıoğlu, “Hükümetin ÖTV teşviki, pazara doping etkisi yaptı, ‘cansuyu’ oldu. Ancak bundan sonra geçici ve sınırlı teşvik uygulamaları pazara yarardan çok zarar getirecektir. Çünkü pazarın stabilizesi bozuluyor. Bu kadar yüksek yatırımların olduğu bir sanayi, ani bir hareketle 80 binden 20 bine düşüp, ertesi ay 20 binden tekrar 80 bine çıkıp, daha sonra yeniden 13 bine düşerse bu bütün sektörü felce uğratır” dedi. Tarakçıoğlu, 2010’da 420 bin adetlik pazar beklediklerini de dile getirdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT