Sabancı Holding Üst Yöneticisi (CEO) Zafer Kurtul, siyasi istikrarın Türkiye ekonomisi için çok önemli olduğunu belirterek bu sene de Sabancı Holding'e bağlı şirketlerin 4 milyar liralık yatırım yapacağını söyledi. Sabancı Holding'in 2013 yılı faaliyetleri ve geleceğe ilişkin hedeflerini paylaşan Kurtul, bu yıl gelişmiş ekonomiler desteği ile dünya ekonomisinin yüzde 3.6 ile yüzde 3.7 seviyelerinde büyümesini beklediklerini ifade etti. Gelişmiş ekonomilerde büyüme beklentilerinin daha güçlenirken, gelişmekte olan ekonomilerde özellikle BRIC ekonomileri için büyüme beklentilerinin zayıfladığını dile getiren Kurtul, "Türkiye ekonomisinde yüzde 2.0-2.5 civarı bir büyüme olmasını bekliyoruz. Yerel seçimlerin ardından belirsizlik ve siyasi risk azaldı, piyasalarda da olumlu bir gidiş var. Türk Lirası'nın reel değer kaybı ve Avrupa ekonomisindeki güçlenmenin etkisi ile ihracat hızlanacaktır" diye konuştu. Siyasi istikrarın Türkiye ekonomisi açısından çok önemli olduğuna vurgu yapan Kurtul, 2013'te 4 milyar yatırım ve 6 milyar TL'de satınalma yaptıklarını, bu sene de 4 milyar TL yeni yatırım planladıklarını kaydetti. 
Türkiye'nin çok önemli artılarının bulunduğunu belirten Kurtul, "Türkiye'nin güçlü bir özel sektörü var. Yıllar itibariyle bakıldığında ekonomik ortamın pozitif olmasını öngördüğünde risk alan, borçlanan, çok dinamik bir özel sektörümüz var. Bu Türkiye'nin önemli bir artısıdır. Ülkemizde mali ve siyasi istikrar devam ediyor. Dinamik özel sektör ve kuvvetli bankacılık sektörü Türkiye'nin önemli artılarıdır. Mali disiplin, siyasi istikrar, özel sektör ve bankacılık gibi ülkenin geleceği açısından önemli yapıların iyi şekilde korunması gerekir" diye konuştu. 

Firmalar reklam için 5 milyar lira harcadı 
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 reklam yatırımları açıklandı. 2012 yılında 4 milyar 652 milyon TL olan medya yatırımları 2013 yılında yüzde 9.2 oranında arttı ve 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde  57.25'ini televizyon, yüzde 22.43'ünü yazılı basın,  yüzde 9.74'ünü dijital, yüzde  6.85'ini açıkhava,  yüzde 2.61'ini radyo, yüzde 1.13'ünü sinema reklamları oluşturdu. Büyümenin itici gücünü, hızlı tüketim, finans, iletişim, otomotiv, inşaat ve dekorasyon sektörlerinin oluşturduğu görüldü.  Reklamcılar Derneği, 2014 yılında ise yüzde 10'luk büyüme bekliyor.


Zafer Kurtul: Doğalgaza zam olabilir
Bütçe açığı sebebiyle bazı vergi tedbirlerinin alınabileceğine dikkati çeken Zafer Kurtul, şunları kaydetti: "Mesela henüz doğalgaza bir zam yapılmadı. Hem enflasyon arttı hem de kur farkı oldu doğalgaza zam söz konusu olabilir. Elektrik fiyatlarına yansıyabilir. Bunların enflasyon artışına etkisi olacaktır. Türkiye'de enflasyon ile mücadele edildiğinin güveninin verilmesi gerekir; bu da bağımsız Merkez Bankası ile söz konusu olabilir. Uzun vadeli yatırımda enflasyon önemli bir faktör. Enflasyon konusundaki belirsizlik, yapılabilecek bir yatırımı caydırabilecek bir konudur. Yıl sonunda enflasyon beklentisi yüzde 8 ile 8,5 arasında olmasını bekliyoruz."


Uğur KÜÇÜK/TÜRKİYE GAZETESİ