Dubai’nin lüksüne lüks katan Türk

Düzenleyen:
Dubai’nin lüksüne lüks katan Türk

Ekonomi Haberleri

Türkiye, Dubai ve Azerbaycan’da lüks otellerin iç mekân düzenlemesini yapan Haldun Kilit, avizeden koltuğa ve kapıya kadar her şeyi de Türkiye’den götürüyor

Canan ERASLAN DUBAİ

“Dubai” denince akla ilk gelen şey lüks ve ihtişam... Ve Dubai’deki lükse lüks katan, ihtişamı zirveye taşıyan kişi de bir Türk...
İsmi Haldun Kilit...
Kendisini, Pro İletişim’in “Müthiş bir Türk var Dubai’de. Tanımalı, yaptıklarını görmelisiniz” sunumuyla yaptığı davet sayesinde tanıdım.
Gitmeden önce elbette Haldun Kilit ve şirketleri hakkında küçük bir araştırma yaptım ama, gördüklerim, Dubai’de öğrendiklerimin yanında, çölde kum tanesi gibi kaldı doğrusu...
Kim mi Haldun Kilit?
1970 doğumlu, çok genç bir iş adamı. Antalyalı ve hem kentine, hem ülkesine, hem de işine aşık.
Yüksek öğrenimini Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde İç Mimari ve Çevre Tasarımı bölümünde tamamladıktan sonra, 2 yıl sektörde profesyonel olarak çalışmış. Ardından 1996 yılında, yani 26 yaşındayken AHK Interiors adlı şirketini kurduktan sonra, iç mimari proje uygulamaları yapmaya başlamış. Bir yıl gibi kısa bir süre sonra, Antalya ve İstanbul’daki lüks otellerin iç dizayn projelerini yapmaya başlamış. Max Royal, Voyage Sorgun, bunlardan sadece ikisi. 2005 yılında iç dizayn malzemelerinin satıldığı bir showroom açarak malzemede de söz sahibi olmuş. 2006 yılında bir turizm fuarı için gittiği Dubai’de, buradaki lüks otellerin iç dizaynını yapma fikri ortaya çıkınca, AHK Dubai’nin temelini atmış. Anatara Royal -ki Uzak Doğu tarzında dekore edilmiş çok eşsiz bir otel- ve Astoria ile bu ülkede oldukça sağlam bir yer edinmiş. 
HER ŞEY TÜRKİYE’DEN
Başta da dediğim gibi, Haldun Kilit tam bir Türkiye aşığı. Dubai’den sonra Azerbaycan’da kurduğu şirketle, bu ülkelerde anahtar teslimi dekorasyon projeleri üstlenirken, halı hariç olmak üzere, tavandan tabana bütün malzemeleri Türkiye’den götürüyor. Yani, Türkiye’nin bölgeye ihracatına yıllık 20 milyon dolarlık katkı sağlıyor. Türkiye ve Körfez Bölgesi’nde 200’e yakın otel, iş merkezi, konut, AVM gibi çeşitli yapılara dekorasyon hizmeti veren AHK, şimdi de Bulgari gibi estetik yaklaşımı zirveye ulaşmış bir marka ile el sıkışmış durumda...
Haldun Kilit, bölgede kalıcı olmak için doğru proje, doğru yer ve iyi malzemenin yanı sıra yerel iş birliğinin de çok önemli olduğu gerçeğinden hareketle, Körfez Bölgesi’nin önemli yatırımcılarından Al Habtoor ile her geçen gün artan bir iş birliği geliştirmiş durumda...  Türklerin çalışkan, hızlı hareket eden, değişime aynı şekilde ayak uyduran bir yapıya sahip olmasını büyük avantaj olarak değerlendiren Haldun Kilit, şirket olarak başarısını da şu sözlerle anlatıyor: 200-300 otelli zincirler var. Onlarla görüşüyoruz. Her projemizi ağlaya ağlaya yapacak kadar benimsiyor, önemsiyor, seviyoruz. Bir Türk markası olarak burada var olmak bize gurur veriyor. Çok önemli tasarımcılarla çalışıyoruz. Milim milim ölçü alıyor, onları Türkiye’de üretip burada monte ediyoruz. Sevmeden olmaz.”

Yurt içinde de hızlı büyüyor

AHK yurt dışında büyürken, yurt içinde duruyor mu? 
Tabii ki hayır. İç mekan dizaynı ile büyüyen şirket, son olarak kurduğu AHK Marine adlı şirketiyle mega yat iç mekan uygulamaları yapmaya başladı. Antalya Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan şirket, 20 milyon dolarlık ihracat yapıyor. Şirket, 2017’de, 250 milyon dolar yurt dışı, 250 milyon lira yurt içi ciroya taşımayı hedefliyor.

Dubai’nin lüksüne lüks katan Türk

Kendi şirketinin yanı sıra sivil toplum kuruluşları aracılığı ile Türkiye için çalışan Haldun Kilit, DEİK’te Kenya, Mısır ve Güney Afrika Yürütme Kurulu Üyeliği yapıyor. 2015 yılında ‘Yılın İşadamı’ ödülü aldığı ANSİAD’ın yanı sıra OSİAD ve Antalyaspor Yönetim Kurulu üyesi...

Dubai’nin lüksüne lüks katan Türk

Her otelin konsepti ayrı

Haldun Kilit liderliğindeki AHK’nın Dubai’de gerçekleştirdiği her projenin ayrı bir konsepti var. İnceleme fırsatı bulduğumuz birçok projede ayrı bir detay göze çarparken, “Bu da mı Türkiye’den?” sorusuna “Tabii ki evet” cevabını alarak seviniyoruz. İç dizayn projesi yapılan markalar arasında, W Hotel, 1000 odalı Westin Hotel ile yine Starwood’un üst segment markası St. Regis Polo Hotel ile gruba 4. otel projesi de teslim için gün sayıyor. 
Şirket, halen Körfez Bölgesi’nde Merass Holding yatırımı olan ve Dubai’nin ünlü Palmiye Adasında yer alan Bulgari Otel, St. Regis Polo Hotel, Dukes Oceana Palm Jumeriah Hotel, Qatar Hilton ve Morocco Hilton projelerine devam ediyor.

 

1.5 milyon avroya villa

Antalya’nın Kundu Bölgesi’nde yer alan Kndu Villas ise hem inşaat, hem de dekorasyon tecrübesini birleştiren şirket, 3 faz olarak planladığı projenin tamamını 2 yıl içinde bitirmeyi hedefliyor. Proje ‘global komşuluk’ hedefiyle inşa ediliyor. Proje, üst segment inşaat olarak gerçekleştirilecek ve 1.5 milyon avrodan başlayan fiyatlarla satılacak. Şirket bu projenin ardından Bodrum bölgesini de araştırıyor. Kilit, yakında kaba inşaat dahil olmak üzere otel projesi yaparak işletmecilikte de söz sahibi olmayı planlıyor.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...