Mobil pazarında rekabet kızışıyor. İki yüz milyar TL’lik büyüklüğe ulaşan küresel mobil oyun pazarından daha fazla pay almak isteyen teknoloji devleri yeni dijital servislere milyarlarca dolar yatırım yapıyor. Google geçtiğimiz günlerde Google Stadia ile oyun sektörüne girdiğini açıklarken Microsoft da Project xCloud’u kullanıma sunmuştu. Arcade ile oyun sektörüne giren Apple da kesenin ağzını açtı. Apple Arcade’de ilk etapta 100 oyunun yayınlanması beklenirken Apple’ın bu oyunlar için toplam 500 milyon dolar yatırım yapacğı belirtiliyor. Bütçenin bir kısmı oyunların geliştirilmesi için sunulacak bir kısmı da geliştiricilerin başka platformları tercih etmemesi için kullanılacak. Google Play üzerinde ya da Xbox Game üzerinden yayınlanmayan oyunlar için teşvikleri de yine Apple üzerinden almak mümkün olacak. 

OYUN İÇİ ÖDEME VE REKLAM OLMAYACAK
Apple Arcade müşterilere, App Store’a hükmeden sayısız ‘freemium’ oyunlar için bir alternatif sunuyor. Aylık verilecek ücretle kullanıcılar Arcade kataloğundaki her oyunu oynayabilecekler. Bir Apple Arcade oyununda ek satın almalar, parayla geliştirilebilecek özellikler, sınırlı seviyeler ve reklam gibi şeyler olmayacak. Ayrıca müşteriler açık rıza sağlamadığı sürece Arcade oyunlar yayımcılarla hiçbir veri paylaşımı yapmayacak. Bu oyunlara iCloud çok platformlu senkronizasyon desteği sayesinde ilerleme kaydı yapılabilecek. Böylece oyunlara iPad, iPhone, Apple TV ve Mac üzerinden erişilebilecek. Oyunlar, cihazlara indirileceğinden çevrim dışı bir şekilde de oynanabilecek. Apple Arcade muhtemelen iOS 13 ile beraber sonbaharda çıkacak. Arcade abonelik hizmetinin ise ayda 7.99 ila 9.99 doları civarında olması bekleniyor.