BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

40 kiloyla başladı bu yıl hedefi 15 ton

40 kiloyla başladı bu yıl hedefi 15 ton

Halk arasında tazesi cennet elması, kurusu cennet hurması olarak adlandırılan, cennet hurmasının pazar payı her yıl artıyor. Melek Yılmaz, eşi Hüseyin Yılmaz ile birlikte 2 yıl önce başladıkları cennet elması kurusu ticaretinde talepleri karşılamakta zorlanıyorlar. İlk kez balkonda 40 kilogram ile başladıkları ticaret payını geçen yıl 8 ton olarak gerçekleştiren Yılmaz ailesinin bu yılki hedefleri ise 15 ton. Geçen yıl kurdukları 500 metrekarelik serada kurutulan cennet elmaları İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere Türkiye’nin bir çok ilinden talep görüyor. Alaşehirli üreticiler, cennet elmasının taze olarak satılmasında umduklarını bulamayınca, ellerinde kalan ürünlerini kurutarak da satmaya başladı. Kurusu Türk kahvesinin yanında ikram edilmeye başlanan ve Trabzon hurması olarak da anılan meyveye ve kurusuna ilgi iç piyasada her geçen gün artıyor. Yaş olarak 4- 5 TL arasında değişen fiyatlarla satılırken, kurusu ortalama 40 TL arasında alıcı buluyor. Üretici mahsulünü yaş yerine daha çok kurutarak satmayı tercih ederken, 6 kilo yaş meyveden 1 kilo kuru cennet hurması elde ediliyor.