Yenilenen logosu, tasarımı ve güçlü yazar kadrosuyla medya sektörüne farklı bir soluk getiren Türkiye gazetesinin başarılı değişimi ilgi uyandırıyor. Prestijli pazarlama-iletişim dergisi MediaCat, son sayısında Genel Yayın Yönetmenimiz Nuh Albayrak'ı konuk ederek değişim sürecinin ardında yatan motivasyonu sorguladı."Türkiye değişti, biz aynı kalamazdık" başlıklı reklamın büyük yankı uyandırdığını anlatan Albayrak, "Temelde yaptığımız değişikliğin ardında, bundan üç-dört yıl önce başlattığımız iyi habercilik yapma isteğimizin farkına varılması vardı. Etkinlik ve farkındalığı artırmak adına yaptık bu değişimi. Yani reklam kampanyasıyla yaptığımız, logo ve tasarım değişikliği ile uzunca bir süre önce yenilemiş olduğumuz mağazamızın vitrinini değiştirip bir de kurdele kesmek oldu. Ve inanın geride kalan 20-25 gün içinde üç yıldır elde edemediğimiz farkındalığı elde ettik ki bu benim için tirajdan da önemliydi. İnsanlar artık Türkiye gazetesi hakkında konuşur oldu. Artık yedek kulübesinde değil, ilk 11'deyiz" dedi.
Nuh Albayrak, yeni yazar kadrosunun nasıl oluşturulduğu sorusuna şöyle cevap verdi: "Bugünlerde etrafta duyuyorum, yeni katılan arkadaşlarımızın paket halinde, organize şekilde aramıza katıldığı falan söyleniyor. Şaşırıyorum. Keşke öyle olsaydı. Ben yeni arkadaşlarımızı tek tek ikna etmek için çok uğraştım. O günkü Türkiye gazetesinde hiçbiri yazmak istemedi. Onlara uzun uzun ne yapmak istediğimizi anlattım. Ancak ondan sonra bunun içinde bulunmak istediler. Bu arkadaşlarımız bizim için klasik anlamda birer yazar değil. Haftada kaç seferse, yazılarını gönderip işlerini bitirmiyorlar. Bunlar bizim toplantılarımıza katılan, bizimle paylaşımda bulunan ve gazetemize katkıda bulunan insanlar."
Türkiye gazetesinin oluşturduğu özel haber ekibinin diğer gazetelere örnek olduğunu anlatan Albayrak, gazetelerin haber kaynağı olarak ömrünü tamamlayıp tamamlamadığıyla ilgili soruya "İletişim çağında yaşıyoruz, artık haberler anında cebinize geliyor tamam ama gazetede asıl unsurun kesinlikle haber olduğuna inanıyorum. Bilhassa bu yüzden özel haberciliğe önem veriyoruz zaten. Suyu çıkarılana kadar paylaşılan haberlerin satır aralarında da özel haber yakalayabilirsiniz, bunu uzaydan gelen bir şey gibi düşünmeyin. Velhasıl bence iki önemli unsur hâlâ sabit: Özel habercilik ve ulusal medyada yerel yayın. Bugün gururla söyleyebilirim; bizim kurduğumuz özel haber ekibinin ardından birçok yayın kuruluşunda özel haber ekipleri oluşturulmaya başlandı" şeklinde cevap verdi.


 
Herkes öbür mahalledekini arasına katabilmeli
Nuh Albayrak "Yayın politikasını sarsmadığı sürece benimle ters düşen fikirleri olan birileri de burada yazabilmeli. Herkes öbür mahalledekileri arasına katmayı bilmeli. Yaşadığımız değişikliğin bu anlamda çokseslilik ortamını sağlamak ve bu alanda örnek olmak adına bir sosyal sorumluluk projesi olduğunu söyleyebiliriz" dedi.