Çikolataya 3 milyar dolar harcadık

/ Kaynak: AA
Çikolataya 3 milyar dolar harcadık

GÜNDEM Haberleri  / AA

Son yıllarda yüzde 10'luk büyüme yakalayan şekerleme ve çikolata pazarı Türkiye'de 3,1 milyar dolarlık ciroya ulaştı.

nbsp; nbsp;Son yıllarda yüzde 10'luk büyüme yakalayan şekerleme ve çikolata pazarı Türkiye'de 3,1 milyar dolarlık ciroya ulaştı. nbsp;
nbsp; Konuya ilişkin yapılan açıklamaya göre, şeker ve çikolata tüketimin üçte biri Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı'nda gerçekleşirken, bu dönemde Türkiye'de kişi başı ortalama 1 kilogram çikolata ve şeker tüketiliyor. Yabancı markaların Türkiye'ye ilgisi artarken ihracat da son 5 yılda büyüdü. Türkiye'nin şeker ve çikolata ihracatı 2011'de 2 milyar doları geçerken Türkiye dünyanın çikolata merkezi kabul edilen Belçika ve Avusturya'ya ihracat gerçekleştirir konuma geldi. nbsp;
nbsp; Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, Türkiye'de gelir düzeyi ile orantılı olarak Marmara Bölgesi'nde daha çok çikolata satın alındığını dile getirerek, "Doğuya gittikçe ikram edilen ve hediye amaçlı satın alınan ürün portföyü şekere kaydı. Çikolatanın yaklaşık yüzde 45'i Marmara Bölgesi'nde tüketiliyor. Marmara'daki paketli ürün tüketiminin de diğer bölgelere göre daha yüksek olduğu gözleniyor. Pazarın önümüzdeki dönemde Türkiye'de büyümeye devam edeceğini düşünüyorum. Tüketim Bayramlarda en üst seviyeye ulaşıyor. Toplam tüketimin üçte biri Ramazan ve Kurban bayramlarında yapılıyor" değerlendirmesinde bulundu. nbsp;
nbsp; Sektörde ihracatın önemli ölçüde arttığını belirten Mete, şunları kaydetti: nbsp;
nbsp; "2012 yılında sektördeki ihracat hedefi 2,5 milyar dolar oldu. Başlıca ihraç ülkeleri, Avrupa Birliği, Kuzey Afrika ülkeleri, Rusya, Suudi Arabistan, ABD, Türk Cumhuriyetleri Orta Doğu ve Uzak Doğu'dur. Endüstriyel üretime geçişin tarihi çok eski değil. 80'li yıllarla birlikte ticaretin gelişmeye başlaması, teşvik uygulamalarının artması doğal olarak yatırımların da artmasına neden oldu. Bu gelişmeler, sadece sektörümüzün değil ilişkili diğer sektörlerin de büyümesini sağladı. Bu sektörler arasında ham madde, yardımcı madde ve ambalaj malzemeleri üreten sektörleri sayabiliriz. Bugün çikolatanın beşiği kabul edilen Belçika ve Avusturya'ya çikolata ihraç eder hale geldik." nbsp;
nbsp; nbsp;
nbsp; -"Merdiven altı üretime dikkat"- nbsp;
nbsp; nbsp;
nbsp; Türk çikolata ve şekerleme sektörünün en önemli sorunlarından birinin de merdiven altı üretim olduğuna dikkati çeken Mete, şunları kaydetti: nbsp;
nbsp; "Türkiye'de sektörün en büyük sorunu kayıt dışı üretim alanları. Bununla sektör çok ciddi mücadeleler verdi. Ancak burada çok fazla başarılı olunamadı. Şimdi yavaş yavaş tüketici bilinçlenmeye başladı. Gelir seviyesi de arttıkça tüketici artık markalı ürünleri almayı tercih ediyor. Eskiden bakkallar Bayramlarda bu ürünleri tezgah üstlerinde satarlardı. Kilo fiyatı diğer ürünlere göre daha uygun çikolata ve şekerler yok satardı. nbsp;
nbsp; Ancak artık tüketici bilinçlenmeye başladı. Bu ürünlerin lezzet ve sağlık bakımından markalı ürünlerle kıyaslanamaz olduğunun farkına vardı. Bu da sektöre yatırımları artırıyor. Son birkaç yılda bu alanda önemli gelişmeler gözlemleniyor. Markalı ürünlere talep arttı. Merdiven altı üretim artık sona yaklaşıyor. Tüketici sağlıklı ürünleri tüketmeyi tercih ediyor." nbsp;

GÜNDEM
Kaynak: AA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...