İnsan vücudunun yiyecekleri yakıt olarak kullandığını ifade eden Diyetisyen Hande Güngör, akciğerlere iyi gelen besin gruplarını ve faydalarını aktardı.

Güngör, "Sağlıklı ve çeşitli seçilen besinler ile oluşturulan dengeli bir beslenme planı, sağlıklı nefes almayı ve akciğer sağlığını korumayı destekler. Karbonhidratlar metabolize olurken daha çok, yağlar ise daha az karbondioksit üretirler. Bu sebeple solunum sıkıntısı yaşayan bireylerin daha düşük karbonhidratlı ve daha yüksek yağlı diyet uygulamaları daha rahat nefes almalarını sağlar. Akciğer sağlığını korumak için, taze meyve sebze tüketimi, antioksidanlardan zengin vitamin-mineral alımı, yeterince sıvı tüketimi ile ideal kilonun korunması önemlidir" diye konuştu.

AKCİĞER SAĞLIĞI İÇİN TÜKETİLMESİ GEREKEN BESİNLER

1.Lif bakımından zengin olan arpa, yulaf ve mercimek gibi gıdalar, B vitamini, magnezyum, selenyum ihtiva eder. Bu gıdalar akciğer sağlığını destekler.

2.Taze sebzeler, yüksek lif ve flavanoid içeriği sayesinde akciğer fonksiyonunu iyileştiren pancar, biber, kabak, domates, kırmızı lahana, pazı gibi besinlerin aynı zamanda KOAH ve akciğer kanseri riskini azalttığı belirlenmiştir.

3.Taze meyveler, özellikle elma, yaban mersini gibi yüksek antosiyanin ile akciğerlerin oksidatif hasardan korunmasına katkı sağlar.

4.Fonksiyonel gıdalar, yüksek antioksidan, antiinflamatuar içerikleri ile zerdeçal, yeşil çay, kahve ve kakao gibi gıdalar damar sağlığına katkıda bulunarak akciğer fonksiyonları üzerinde olumlu etki gösterir.

Zerdeçal antioksidan ve anti-enflamatuar özelliği ile akciğer hücrelerindeki zararlı toksinleri temizler.

5.Omega-3 kaynağı besinler, hamsi, sardalya, deniz somonu gibi besinlerin kaynakları olan omega-3 ün yeterli alımı, hava yolu damar geçirgenliğini arttırarak akciğer sağlığını korur.

6.Kuruyemişler, özellikle selenyumun en zengin kaynaklarından olan brezilya cevizi, yüksek antioksidan içeriğiyle solunum ve bağışıklık fonksiyonlarını iyileştirici etki gösterdiği bilinmektedir.

7.Yoğurt, kalsiyum, fosfor ve selenyum açısından zengin olması sebebiyle KOAH riskini azalttığı belirlenmiştir.

Günde 1 kase yoğurt yemek akciğer kanserinden koruyor

8.Zeytinyağı, yüksek polifenol içeriği ile akciğer fonksiyonlarının bozulmasıyla seyreden solunum hastalıklarına karşı koruyucu olduğu belirtilmektedir.

9.Antioksidan yönünden zengin vitaminler ve mineraller, yüksek antioksidan etki gösteren C ve E vitaminin yeterli alımı akciğer fonksiyonunu destekler.

10.Su, akciğer fonksiyonlarının sürdürülmesi için önemli bileşenlerden olan mukus yapısının korunması için yeterli miktarda su gerekir. Kilo başına 30-33 miligram su tüketimi bireyin günlük sıvı ihtiyacını karşılamasını sağlar. İdeal kiloyu koruyarak dengeli ve yeterli bir beslenme planı uygulayan bireylerin hastalık riski azalır, enfeksiyonlara karşı direnci artar, bağışıklık sistemi güçlenir.

Covid-19 tedavisinde önemli keşif: Koronanın akciğer zararını sınırlandırıyor Covid-19 tedavisinde önemli keşif: Koronanın akciğer zararını sınırlandırıyor 13 ülkede yapılan araştırmada, düşük maliyetli bir ilacın koronavirüs hastalarındaki akciğer zararını sınırladığı ortaya çıktı.
Ayva akciğerleri temizliyor, ayvanın faydaları saymakla bitmiyor ( Avya yaprağı çayı tarifi) Ayva akciğerleri temizliyor, ayvanın faydaları saymakla bitmiyor ( Avya yaprağı çayı tarifi) Ayvanın faydaları saymakla bitmiyor. Gribe soğuk algınlığına iyi gelen ayvanın akciğer temizleme özelliği de var. Ayvayı taze tüketmek dışında tatlı, şerbet reçel olarak da kullanılıyor. Yaprağı da kaynatılıp içiliyor. Ayva çekirdeği de doğal renklendiricidir.