Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Samuray kılıcı Type R

Düzenleyen:
Samuray kılıcı Type R

T-Otomobil Haberleri

Ne yalan söyleyeyim; 320 Bg gücündeki Honda Civic Type R sürüş deneyimi için davet aldığımda, aklımda sadece 581 Bg’lik Honda NSX’i test etmek vardı.

Yücel Koç’un kaleminden

Ne yalan söyleyeyim; 320 Bg gücündeki Honda Civic Type R sürüş deneyimi için davet aldığımda, aklımda sadece 581 Bg’lik Honda NSX’i test etmek vardı. 
Kalkıp, taa İstanbul Park’a kadar gitme zahmetine sadece bunun için değer diye düşündüm.
Bir iki telefon görüşmesi sonrasında güzel haber geldi… 
Türkiye’de 500 bin avroya satışa çıkan muhteşem spor otomobil NSX’i pistte test edebilecektim.
Hiç düşünmeden yola koyuldum.
Aylar önce iş yoğunluğundan kaçırdığım NSX deneyimini yaşamak gerçekten muhteşemdi, fakat ön yargılarla hareket edip çok yanıldığımı Civic Type R’ın nasıl bir otomobil olduğunu, direksiyonuna geçtiğimde fark ettim.

Bir otomobil hayal edin…
Hatchback ama, kendi sınıfına göre içi hayli geniş olsun... Tam bir aile otomobili yani. 
Hatta okkalı bir alışverişten sonra bile bagajı sizi üzmesin. Günümüzün moda aksesuarları; kör nokta uyarı sistemi, çift taraflı dijital klima, kablosuz telefon şarjı, falan inç büyüklüğünde dokunmatik ekran, orta konsol piyano kaplama... 
Hayalleri süsleyen bir spor otomobilde bunların işi ne, diyebilirsiniz...
Ah şu Japonlar… 
Turbo basınç göstergesi! Savaş pilotlarının kullandığı G-metre, hani şu ani manevralarda vücuda binen kuvveti gösteren... Bir de üstüne tur zamanı kaydedicisi, 20 inçlik çelik jantlar, F1 araçlarındaki gibi dev bir arka kanat!
Tezat bir durum gibi görünüyor ama Honda Civic Type R bunu başarmış. Safkan bir spor otomobil, daha doğrusu tam manasıyla gerçek bir performans aracı. Günlük kullanıma da uygun ‘pist makinası’ yani şaka gibi bir Japon harikası.

Almanların ünlü Nürburgring pisti neredeyse tüm performans araçlarının kariyer rotası. Otoriteler ringdeki tur zamanlarına göre değerlendirme yapıyor. Type R bu pistteki tüm zamanların en hızlı ‘önden çekişli otomobil’ rekorunu kırarak dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Bir benzeri de İstanbulpark’ta yaşandı.
14 Ekim itibarı ile satışa çıkan Type R öncesinde İstanbul Park’ta bir rekora daha imza attı. Gerçi kırdığı zamanlama da bir önceki jenerasyonla yine kendisine aitmiş. Onu da pistte aracı test ederken öğrendim. 

Aslına bakarsanız Type R’ın hikâyesi çeyrek asırlık…
Markanın motor sporlarındaki tüm birikimini üzerinde taşıyor. 
Honda, Formula 1’de yarışan ilk Japon üretici ve 1965 sezonunda ilk Japon F1 takımı olarak dünya şampiyonluğunu kazanıyor. Type R ismi ise ilk olarak 1992 yılında NSX modeli ile gün yüzüne çıkıyor. Ve o günden beri resmi F1 takımındaki renklere sahip özel kırmızı bir logo taşıyor. İkonik model 2015’te tanıtılan bir önceki nesliyle yani 4. jenerasyonuyla da Nürburgring’nin en hızlı ‘önden çekişli otomobili’ olmuştu. 
Samuray kılıcı Type R

Civic aslında aile otomobili olsa da Type R’ın sportif ruh hâli, tasarımından hemen belli oluyor. Kabin içinde de kendini gayet açık ifade etmiş. Kırmızı süet kaplamalı spor koltuklar, kırmızı dikişli siyah deri direksiyon, ön konsoldan kapılara uzanan karbon yüzeyler, mat alüminyum dokunuşlar ve tabii ki klasik yuvarlak bir vites topuzu.
Hem de manuel…
Aracın vites geçişleri yumuşak ama vites yolları belirgin ve altı ileri, debriyaj ağırlığı oldukça düşürülmüş. Şanzımanında devir eşitleme özelliği var böylece yüksek veya düşük devirlerdeki vites değişimlerinde ortaya çıkan sarsıntılar dengeleniyor. Yani akıcı bir sürüş için gayet iyi, şehir trafiğinde de yormaz. 
Düşük ağırlık merkezi iyice optimize edilmiş, yakıt deposu dahil bir çok ekipmanın yeri değiştirilerek aks mesafeleri yenilenmiş. Toplam ağırlık 16 kg hafiflemiş ki; bu tip araçlarda 5 kiloluk bir ağırlık hesabı bile ciddi mühendislik istiyor. Gaz teli, yerini elektronik bir sisteme devretmiş, tepkiler çok net. Beğendiğim bir özellik daha; hızlı ve keskin virajlarda gücü zemine kayıpsız iletmek ve işin biraz tadına erişmek adına LSD denilen kaydırmalı kilitli diferansiyel kullanılmış. Normalden farkı nedir derseniz özellikle pist kullanımlarında size kendinizi bir ralli pilotu gibi hissettiren, sert virajları keyfe dönüştüren mekanik ve elektronik karışımı bir sistem… 
Motor 2 litre ve turbo besleme… 
320 PS gücü 6.500 devire geldiğinde veriyor. 2.500-4.500 aralığında 400 Nm tork üretiyor. 0-100 5,7 saniye ve maksimum hızı da 272 km… 
Sürüş modlarında ki ‘Comfort’ ve ‘Sport’ seçeneğine ‘+R’ eşlik ediyor, bu tamamen pist odaklı… Süspansiyon sertleşiyor, direksiyon geometrisi ve gaz tepkileri değişiyor, kokpit aydınlatmaları dikkatinizi belli noktalara yoğunlaştırıyor ve gerisi Type R ile size kalıyor. 
 En çok merak edilen iki noktayı da atlamayalım...
Aracın fiyatı 260 bin TL, şehir içi yakıt ortalaması ise 9,8 litre… 
Ne güzel söylemiş atalarımız...
Ne kadar ekmek, o kadar köfte…

Samuray kılıcı Type R

 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...