ALİ ÇELİK

Organizasyonun Türk ve Avrupa endüstrilerini bir araya getirdiğini ifade eden Şahin “Bu fuar Türkiye için olduğu kadar çevre ülkeler için de önemli bir buluşma platformu. Derneğimiz, bu yıl 59 üyesi ile katılım sağladı ve fuarın yerli katılımının %20’sine yakınını oluşturdu. Otomotiv Satış Sonrası sektörü diğer birçok sektör gibi ülkemizin ve dünyanın hızla değişen ekonomik şartlarından ve teknolojik trendlerinden oldukça etkileniyor. Tabii ki sektörün hareketlenmesinde Automechanika Istanbul da başrol oyuncularından biridir ve fuar sonrası canlılığın artacağına inanıyoruz. Özellikle 2020’de gerçekleşmesi beklenen 6,5 milyar dolar pazar büyüklüğüne erişmek için bir an önce silkinerek durgunluğu geride bırakmamız gerekiyor” ifadelerini kullandı.

SÜRÜCÜLERE 33 MİLYAR AVROLUK EK MALİYET GELİYOR
OSS Başkanı Rıza Şahin konuşmasına şu şekilde devam etti:  Avrupa’nın gündeminde FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) tarafından yayınlanan rapor var. Bu rapora göre araç üreticilerinin arka plan veri erişim modelleri, Avrupa’da 2030 yılına kadar sürücülere ve otomotiv satış sonrasındaki firmalara toplam 65 milyar avro gibi büyük bir maliyet yükü oluşturacak. Avrupa'daki bağımsız otomotiv satış sonrası operatörleri için 33 milyar avroluk zarara, sürücüler için ise 32 milyar avro ek maliyete sebep olacak. Bu durumlar ülkemizde yaşanmadan önce bütün karar verici mercileri bu önemli konuyu gündemlerine dâhil etmeye davet ediyoruz.