ALİ ÇELİK

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 2020 yılını değerlendirerek 2021 yılına ilişkin beklentilerini düzenlediği paylaştı. Düzenledikleri toplantıda söz alan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı, 2020’de küresel otomotiv piyasasının pandemi kaynaklı yüzde 17 daraldığını belirterek “Önceki yıllara göre 15 milyon daha az araç üretildi ve Avrupa’da üretim %22 daralarak 4,8 milyon adet azaldı. Bunun yansımasını bizler de hissettik” dedi.  Otomotiv Tedarik Sanayicilerinin kasasından geçen sene yaklaşık 3 milyar dolar eksildiğine işaret eden Yazıcı “Yeni teknolojilere yatırım yapmamız gereken bir dönemde bu ciddi bir rakam. Elektrikli araçlara gereken teknolojiler için Türkiye’de uygun altyapıyı oluşturmaya çalışıyoruz. Bu kapsamda, geçtiğimiz günlerde TOGG CEO’su Gürcan Karakaş ile tedarikçilerimizi online konferans aracılığıyla bir araya getirdik. Karşılıklı fikir alışverişinde bulunduk. 2020 yılı başında içten yanmalı motorlu araçların oranını %85 olarak öngörmüştük, elektrikli ve hibrid en fazla %15 olur diyorduk. Avrupa’da durum şu an %20 oranında. 2030 yılına gelindiğinde konvansiyonel araçların parçaları yüzde 50 oranında düşecek. Yani, bundan 10 yıl sonra eğer elektrikli araçlara özgü yeni parçaların üretimine geçemezsek, tedarik sanayinin cirosu yarı yarıya düşecek” dedi. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca ise otomotiv sanayinin yurt dışındaki algısını yükseltmek ve yeni iş birlikleri amacıyla Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) desteği ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçılar Birliği ile çalışmalar gerçekleştirdiğini duyurdu.  Kanca “Almanya, Fransa ve İngiltere’ye odaklandık. Şu anda Almanya’ya yönelik çalışıyoruz. Doğrudan kurumsal ve bireysel müşterilere, tedarik sanayicilere, OEM’lere, aftermarket pazarının üst düzey yöneticilerine yani otomotiv sektöründeki karar vericilere ulaşmak istiyoruz. Sadece Türkiye’ye değil Almanya’nın da faydasına olacak işler geliştirme hedeflindeyiz” dedi.