KAAN ZENGİNLİ

Japon üretici Toyota’nın Fransız PSA Grubu ile ortak üretimi olan Proace City bu haftaki test konuğumuz oldu. Altını çizmekte fayda var, Proace City; Opel Combo, Peugeot Rifter ve Citroen Berlingo ile tamamen aynı özelliklere sahip… Modeli, kardeşlerinden ayıran farklar, Toyota multimedya ekranı, ön ızgara ve farlar, bir de Toyota amblemi diyebiliriz. Onun dışında kullanılan motor, iç ve dış tasarım, şasi ve güvenlik sistemleri, tüm modeller ile ortak yapıya sahip. Kısacası bu test yazısında diğer 3 modelin de özelliklerini bulabileceksiniz. Proace City, Türkiye’ye Dream, Flame X-Pack ve Passion X-Pack olmak üzere 3 farklı donanım seviyesi ile geliyor. Aracın başlıca özellikleri arasında ise bagaj kapısında yukarı açılabilir cam, ön koltukların arasındaki geniş konsol, arka koltuklardaki katlanır masalar, arka yan camlarda güneşlik, arka koltuk zemin saklama gözleri ve aracın bagaj tavanına entegre saklama alanı, panoramik cam tavan, 8 inç dokunmatik multimedya ekranı, kablosuz akıllı telefon şarj ünitesi, aktif güvenlik sistemleri olarak sıralanıyor.

2 FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ
Modelde 2 farklı motor seçeneği sunuluyor. İkisi de 1,5 litre hacme sahip, ancak birinde 100 beygir, diğerinde ise 130 beygirlik motor bulunuyor. 100 beygir güç ve 250 Nm tork üreten 1,5 litrelik dizel motor, 5 ileri manuel şanzımanla eşleşirken, 130 beygirlik ve 300 Nm tork üreten diğer model 8 ileri otomatik şanzıman ile geliyor. Motor ve şanzıman seçenekleri tamamen PSA Grubu’nun üretimi olduğunu belirmekte fayda var. Bizim test ettiğimiz 130 beygirlik motor, Peugeot’nun uzun zamandır kullandığı EAT8 kodlu şanzıman ile iyi bir iş birliği sağlıyor. Bu sayede gaz tepkimeleri sürücüde iyi bir his uyandırıyor. Biz 100 kilometrede 7,2 yakıt tüketimini yakaladık. 0-100 11,1 saniye…

CROSSOVER HİSSİ VERİYOR
ProaceCity, bir ticari araç için oldukça lüks sayılabilecek özelliklere sahip. Ayrıca yüksek oluşu bir Crossover-SUV hissi veriyor. Bu nedenle hem iş hem de özel olarak kullanabileceğiniz bir araç diyebiliriz. Ön konsolun üzerinde Head Up Dis Play bulunuyor. Burada yol bilgilerini görebiliyorsunuz. Ön konsolda genel olarak sert plastik kullanılmış. Bu da ticari bir araçta beklenen bir durum. Yukarıda bölmeli bir cam tavan var. Otomobilin üst tavanını tamamen kaplıyor. Bu da içeriye refah bir hava katıyor. Yuvarlak hatlara sahip vites tuşu oldukça ergonomik. Ayrıca hemen önünde kablosuz şarj imkânı tanıyan bir bölme bulunuyor. Vitesin altında, koltuk dayamanın hemen altında oldukça geniş bir saklama alanı var.

YÜK TAŞIMA İÇİN İDEAL
Yük taşıma kapasitesine gelirsek, 821 kg taşıma ve 1.000 kilogramlık römork çekme kapasitesine sahip Proace City, 4 bin 403 mm uzunluğa, 1.880 mm yüksekliğe, 1.848 mm genişliğe ve 2 bin 785 mm dingil mesafesine sahip. Aracın bagaj hacmi 775 litre, ancak arka koltuklar katlandığında bu değer 1.414 litreye kadar çıkıyor. Bagajda bulunan yaşam alanları dikkat çekiyor. Saklama alanları ve bardaklıklar bulunuyor. Aynı zamanda bagajın tavan kısmında yine geniş bir bölme yer alıyor. Arka koltuk diz ve baş mesafesi çok geniş değil. Bu da opsiyonel olarak sunulan arka kafesten kaynaklanıyor. Arka koltukta havalandırma ve USB girişi de var. Kör nokta uyarı sistemi, şerit takip asistanı, adaptif hız sabitleyici standart olarak sunulan özellikler. Ses yalıtımı, bir ticari araca göre iyi seviyede. Proace City genel hatlarıyla konforlu bir sürüş imkânı sunuyor. Ayrıca diğer kardeşlerinden ayrılan 5 yıl ve 150 kilometre garanti, önemli bir detay olarak karşımıza çıkıyor.

Ticari sınıfta Toyota farkı Ticari sınıfta Toyota farkı Yeni araçlarına güvendiklerini dile getiren Toyota Türkiye CEO’su Haydar Bozkurt “PROACE CITY modelimiz ile bu sınıfta bir ilke imza atarak 5 yıl - 150 bin km garantisi ile satışa sunuyoruz” dedi.